علوم تربیتی · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل پاورپوینت فصل اول کتاب مقدمات برنامه ریزی درسی (جایگاه برنامه ریزی در تعلیم و تربیت) حسین ملکی

دریافت فایل پاورپوینت فصل اول کتاب مقدمات برنامه ریزی درسی (جایگاه برنامه ریزی در تعلیم و تربیت) حسین ملکی 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

پاورپوینت,کتاب مقدمات برنامه ریزی درسی,خلاصه مقدمات برنامه ریزی درسی,پاوروینت مقدمات برنامه ریزی درسی,جایگاه برنامه ریزی , تعلیم و تربیت,حسین ملکی

 

توضیحات:

پاورپوینت فصل اول کتاب مقدمات برنامه ریزی درسی (جایگاه برنامه ریزی در تعلیم و تربیت) نوشته حسین ملکی در قالب pptx و در حجم 32 اسلاید:


بخشی از متن: 
معنای لغوی و تعریف تربیت 
از نظر لغوی،تعلیم وتربیت معادل واژه education است.این واژه انگلیسی در لغت به معنای کشت نبات، پرورش حیوانات، تغذیه و تعلیم افراد است. 
واژه تعلیم و تربیت در چهار معنا به کار می‌رود: 
 موسسه یا نهاد: مجموعه نقشه های تربیتی، با الگو های رفتاری خاص، با یک دیگر نظام و انسجام می‌یابند و کار تعلیم و تربیت را ساماندهی می کنند.
 عمل و تاثیر: مربی و متربی هر دو عمل می‌کنند و فعال هستند تا تاثیر تربیتی خاص به وقوع بپیوندد. این جنبه نیز مانند سایر جنبه ها حذف شدنی نیست، زیرا که اگر عمل در تعلیم و تربیت به اثر منجر نشود، تعلیم و تربیت کار بیهوده ای تلقی خواهد شد. از نظر دیویی، بازسازی تجربه بر اثر عمل خود فرد انجام می شود.
محتوا: از این طریق پیام‌های به دانش آموزان منتقل می‌شود. البته بخشی از محتوا در فرایند تربیت و تعامل مربی و متربی تولید می‌شود. محتوا هسته مرکزی تعلیم و تربیت است و همه اقدامات صوری و جانبی برای آن است که رشد واقعی فراگیرنده تحقق یابد.

 


دانلود مستقیم فایل