دریافت فایل پاورپوینت فصل ششم کتاب تکنیک های شناخت درمانی (همه جانبه نگری) رابرت لیهی

دریافت فایل پاورپوینت فصل ششم کتاب تکنیک های شناخت درمانی (همه جانبه نگری) رابرت لیهی 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

پاورپوینت فصل ششم,تکنیک های شناخت درمانی, همه جانبه نگری, رابرت لیهی,ارائه تکنیک یا مداخله,خلاصه تکنیک های شناخت درمانی

 

توضیحات:

پاورپوینت فصل ششم کتاب تکنیک های شناخت درمانی (همه جانبه نگری) راهنمای کاربردی برای متخصصان بالینی نوشته رابرت لیهی ترجمه حسن حمیدپور، زهرا اندوز در قالب pptx  و در حجم 38 اسلاید: 
بخشی از متن: 
ممکن است افکار منفی تا حدودی درست باشند. بعنوان مثال ممکن است فردی نتواند در امتحان نمره خوبی کسب کند، مرتکب اشتباه شود یا اینکه سرمایه اش را در بازار بورس از دست بدهد. مشکل از آنجا شروع می شود که این وقایع منفی را اغراق آمیز و فاجعه بار تصور کنیم. بعنوان مثال فردی که 30% سرمایه اش را از دست داده ممکن است این افکار به ذهنش خطور کنند: بدبخت شدم، روزگارم سیاه شد. هیچ وقت نمی توانم این ضرر را جبران کنم.
تکنیک: نمودار دایره ای
خود انتقاد گری هسته اصلی افسردگی و اضطراب است. وقتی که حادثه ای منفی برای ما پیش می آید، ممکن است خودمان را صد در صد مقصر بدنیم، زنی که در شرف طلاق است، بخاطر این مشکل خود را سرزنش می کند. زنی که به دنبال شغل است، به دلیل دست نیافن شغل مناسب خودش را نکوهش میکند و در این قضیه خودش را 100 درصد مقصر می داند. افراد به این دلیل مشکلات را شخصی سازی میکنند که تفکر آنها در چنبره اصل همه یا هیچ گیر افتاده است. یکی از تکنیک های مفید برای چالش با تفکر همه یا هیچ ، تکنیک نمودار دایره ای است. در این تکنیک از افراد خواسته میشود یک دایره را با بخش های مختلف در نظر بگیرند که هر بحش نمایانگر قسمتی از وقایع مسوول در حادثه است. سپس تمام علل احتمالی حادثه را مدنظر قرار دهند و نشان بدهند که هر علتی چند درصد از کل سطح دایره را به خود اختصاص می دهد.
پیشنهاد نحوه ارائه تکنیک یا مداخله
یک دایره را در نظر بگیرید که به قسمت های مختلف تقسیم شده است. ( درمانگر دایره ای جلو بیمار روی کاغذ ترسیم کرده و آن را به قسمت های مختلفی تقسیم میکند). لطفا به تمام علل احتمالی این حادثه ( حادثه ای که بیمار را ناراحت کرده و خودش را بخاطر آن را سرزنش میکند) دقت کنید. هرقسمت از این دایره نشانگر علل احتمالی حادثه است. هریک از علل احتمالی حادثه چند درصد از سطح این دایره را به حودشان اختصاص می دهند؟ سهم شما چند درصد است؟

 


دانلود مستقیم فایل