دریافت فایل پاورپوینت فصل یازدهم کتاب علم النفس، روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان (ابن رشد)

دریافت فایل پاورپوینت فصل یازدهم کتاب علم النفس، روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان (ابن رشد) 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

کتاب روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان ,محمد عثمان نجاتی ,روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان ,پاورپوینت علم النفس,ppt علم النفس,pdf علم النفس,خلاصه کتاب روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان,ابن رشد,فصل یازدهم

 

توضیحات:

پاورپوینت فصل یازدهم کتاب علم النفس، روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان (ابن رشد) نوشته عثمان نجاتی ترجمه سعید بهشتی در قالب pptx و در حجم 26 اسلاید: 


بخشی از متن: 
زندگی ابن رشد 
ابوالوليد محمد بن احمدبن محمدبن رشد، در سال ۵۲۰ه (۱۱۲۶ م) در قرطبه، در خانوادهای اصیل که به فقاهت و قضاوت شهرت داشت، دیده به جهان گشود. جد پدری او از فقهای بزرگ مالکیان و عهده دار منصب قاضي قاضیان، و پدرش نیز قاضی قرطبه بود. ابن رشد، علوم رایج عصر خویش، یعنی فقه، اصول، کلام، لغت، ادبیات، ریاضیات، پزشکی و فلسفه را فرا گرفت. وی، انسانی خوش فکر و باهوش بود، پس این علوم را به دقت آموخت، و فضل و وسعت علمی اش معروف گردید.
چون به بیست و هفت سالگی رسید، به مراکش رفت و در خدمت عبدالمؤمن، نخستین پادشاه موحدان قرار گرفت، و از وی برای تاسیس و تنظیم مدارس و موسسات علمی کمک خواست. 
ابن رشد، در این دوره، با آل زهر، که در پزشکی شهرت داشتند، آشنا شد و روابط صمیمانه ای با ابومروان بن زهر پیدا کرد.
هنگام تالیف کتاب معروفش در پزشکی به نام «بالكليات» که در امور کلی و از تالیفات مهم  در زمینه پزشکی است، از ابومروان بن زهر درخواست کرد که کتابی در امور جزئی بنگارد، تا از مجموع این دو کتاب، کتابی فراگیر و جامع در پزشکی پدید آید. 

 


دانلود مستقیم فایل