گوناگون · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل پاورپوینت درباره قوانين و دستورالعمل سقط جنين

دریافت فایل پاورپوینت درباره قوانين و دستورالعمل سقط جنين 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

پاورپوینت درباره قوانين و دستورالعمل سقط جنين,پاورپوینت, درباره, قوانين ,و ,دستورالعمل, سقط, جنين,

 

توضیحات:

دسته بندی: Powerpoint

نوع فایل: ppt (قابل ويرايش و آماده پرينت)

تعداد اسلاید: 39 اسلاید

قسمتی از متن فایل دانلودی
مقدمه

«من نهايت احترام را از زمان تشكيل نطفه برای حيات بشری قائلم »

از بيانيه انجمن جهانی پزشكان 1948 – ژنو
nقانون سقط درمانی(مصوب 1384)
n سقط درمانی با تشخيص سه پزشك متخصص و تاييد پزشكی قانونی مبنی بر بيماری جنين كه به علت عقب افتادگی يا ناقص الخلقه بودن موجب حرج مادر است ويا بيماری مادر كه با تهديد جانی مادر توام باشد قبل از ولوج روح (چهارماه) با رضايت زن مجاز می باشد و مجازات و مسئوليتی متوجه پزشك مباشر نخواهد بود.

متخلفين از اجرای مفاد اين قانون به مجازاتهای مقرر در قانون مجازات اسلامی محكوم خواهند شد.
nدستورالعمل اجرایی قانون سقط جنین درمانی مصوب 10/03/1384 مجلس شورای اسلامی
nالف- تعریف عناوین مطرح در قانون

1- سقط جنین درمانی یا اسقاط درمانی جنین با توجه به قانون مذکور عبارت است از ختم حاملگی تا چهار ماه از زمان لقاح « قبل از 120 روز ‌‍‌‍‌‍(~ 17w) از زمان لقاح یا 135 روز (~w 19) از زمان LMP » با رعایت شرایط مندرج در قانون و این دستورالعمل.

2- پزشکی قانونی بعنوان شخصیت حقوقی شامل ستاد ، ادارات کل و مراکزی از سازمان پزشکی قانونی کشور می باشند که کارشناسی و بررسی در مورد سقط جنین درمانی در آنها صورت می پذیرد.

3- عقب افتادگی جنین یعنی اختلال کامل یا نسبی در ساختار یا عملکرد دستگاه عصبی جنین به هر علتی که نهایتاً منجر به تولد نوزاد زنده نشود و در صورت تولد با فاصله کوتاهی بمیرد یا دچار اختلال ذهنی یا جسمی باشد به نحوی که موجب حرج مادر گردد. ملاک تشخیص عرف پزشکی و تائید متخصصین ذیربط است.

4- ناقص الخلقه بودن جنین عبارتست از عدم تشکیل و یا اختلال در تشکیل یا تکامل یک یا چند عضو بدن به هر علت بطوری که جنین زنده متولد نشود و در صورت تولد با فاصله کوتاهی بمیرد یا معلول جسمی یا ذهنی باشد به نحوى که موجب حرج مادر گردد ، اعم از آن که این معلولیت با اختلال ظاهری همراه باشد یا نباشد. ملاک تشخیص عرف پزشکی و تائید متخصصین ذیربط است.

 


دانلود مستقیم فایل