گوناگون · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل پاورپوینت درباره سند نهضت مطالعه مفيد

دریافت فایل پاورپوینت درباره سند نهضت مطالعه مفيد 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

پاورپوینت درباره سند نهضت مطالعه مفيد,پاورپوینت, درباره, سند, نهضت ,مطالعه ,مفيد,

 

توضیحات:

دسته بندی: Powerpoint

نوع فایل: ppt (قابل ويرايش و آماده پرينت)

تعداد اسلاید: 47 اسلاید

قسمتی از متن فایل دانلودی

يكي از مسائل مهم كه همت مضاعف و كار مضاعف مي طلبد ، مسئله ي توليد فكر است. كتابخواني، افزايش معلومات عمومي در زمينه هاي گوناگون .

(1/1/1389 – مقام معظم رهبري )

ماده 1- مقدمه :

نقش والا و حساس مطالعه در تكامل فردي و اجتماعي كه در نهايت به پرورش ابعاد كمال‌آفرين و آسماني روح بشر نيل مي‌كند، انكار ناشدني است. در بيان اهميت بنيادين کتاب و کتابخوانی همين بس که خداوند نخستين خطاب به آخرين فرستاده خويش را با «إقرأ» آغاز کرده است و معجزه خاتم پيامبران کتاب مي‌باشد. تصريحات موکد و مکرر مقام معظم رهبری در باب افزايش مطالعه و کتابخوانی همواره بيانگر اهميت اساسی اين ارزش فرهنگی در جامعه ما بوده و ضرورت توجه بيشتر به آن را نشان می‌دهد.

در روزگار ما كه رسانه‌هاي گوناگون براي تصرف سرمايه فکر و انديشه انسان گوي سبقت از يكديگر مي‌ربايند، وظيفه‌اي خطير بر عهده دستگاه‌هاي فرهنگي مربوط به حوزه مطالعه قرار دارد. بدون شك ترويج و گسترش فرهنگ مطالعه مفيد در كشور، در گرو حمايت همه جانبه سازمان‌ها و نهادهاي نظام و توجه خاص مسئولان به اين امر است. طرح نهضت مطالعه مفيد گامي است در اين طريق.

شوراي فرهنگ عمومي بر اساس مصوبه جلسه شماره 514 مورخ 14/7/1388 و پيرو جلسات شماره 525 و 526 مورخ 31/1/1389 و 14/2/1389 در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري در مورد كتابخواني، طرح نهضت مطالعه مفيد را به شرح زير تصويب نمود:

ماده 2- مفاهيم كليدي

مطالعه:خواندن هر نوع متن مكتوب (نوشتاري، چاپی يا الکترونيکی)

مطالعه مفيد: مطالعه‌اي مفيد است كه اولاً معطوف به اثر و نتيجه بوده و دستاوردي علمی، عملي (رفتاري)،‌ ذهني و يا قلبي داشته باشد؛ و ثانياً آن دستاورد برای تربيت انگيزه، افزايش تعهد، ارتقای توانايی ذهنی، توسعه دانش کاربردی، ارتقای مهارت عملی و نهايتاً در جهت پرورش و تعالي فرد در راستاي به فعليت رساندن استعدادهاي الهي وجود او در يكي از چهار زمينه مذكور باشد.

ماده 3 – هدف اصلي

دستيابي به جايگاه ممتاز در جهان از نظر سرانه مطالعه و به خصوص مطالعه مفيد بر اساس سند چشم‌انداز بخش فرهنگ عمومي در افق ايران 1404

 


دانلود مستقیم فایل