گوناگون · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل پاورپوینت نقش ورزش و فواید آن در افراد معلول

دریافت فایل پاورپوینت نقش ورزش و فواید آن در افراد معلول 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

پاورپوینت نقش ورزش و فواید آن در افراد معلول, نقش ورزش و فواید آن در افراد معلول,دانلود پاورپوینت نقش ورزش و فواید آن در افراد معلول, نقش,ورزش,فواید,افراد,معلول,پاورپوینت,ورزش,فواید,افراد,معلول,

 

توضیحات:

نوع فایل : powerpoint (..pptx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 21 اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..pptx) :

نقش ورزش و فواید آن در افراد معلول
ورزش نقش كليدي را در زندگي و ارتباطات اجتماعي افراد معلول ، همانند افراد غير معلول ايفا مينمايد . ورزش تمام شكلهاي فعاليت فيزيكي را در بر مي گيرد و شامل بازي ، تفريح ، ورزش سازمان يافته ، غير رسمي يا ورزش رقابتي و ورزش محلي يا بازيهايي كه به برازندگي اندام ، آرامش فكري و رواني كمك مي كند .
در سه دهه گذشته ، تلاشها در عرصه ورزش معلولين و فعاليت مناسب فيزيكي به طور قابل ملاحظه اي رشد داشته است تحقيقات علمي نشان مي دهد درگيري افراد معلول در ورزش و فعاليت فيزيكي منجر به پيشرفت ميزان سلامتي جسماني و فكري مي شود . همچنين ، ورزش و فعاليت فيزيكي موجب بهبودي و شادابي روحيه در بيماران روحي – رواني كه دچار افسردگي و اضطراب هستند ، مي شود بعلاوه ، اعتماد به نفس بالا و شعور و آگاهي اجتماعي و خودباوري را به همراه دارد و مي تواند به توانمند شدن افراد معلول كمك كند .
سازمان بهداشت جهاني تخمين زده است كه ششصد و پنجاه ميليون نفر با معلوليت هاي گوناگون زندگي مي كنند اين معلوليت ها به دلائل مختلفي از جمله تصادفات – سقوط از ارتفاع – آسيب ديدگيها – خشونت – بيماريهاي مزمن و عوامل ديگري مانند سالمندي به وجود مي آيد . از اين تعداد 80 درصد در كشورهاي در حال توسعه زندگي مي كنند بيشتر آنها فقير بوده و محدوديت دارند و براي دستيابي به خدمات اوليه مانند تسهيلات توانبخشي با مشكلاتي روبرو هستند .

 


دانلود مستقیم فایل