دیگر · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل گزارش تخصصی معاون اجرایی :علاقمند کردن معلمان مدرسه به استفاده از محتوای الکترونیکی در امر تدريس

دریافت فایل گزارش تخصصی معاون اجرایی :علاقمند کردن معلمان مدرسه به استفاده از محتوای الکترونیکی در امر تدريس 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

گزارش تخصصی معاون اجرایی,گزارش تخصصی مخصوص معاون اجرایی,گزارش تخصصی درباره معاون اجرایی,گزارش تخصصی معاون اجرایی مدرسه,گزارش تخصصی معاون اجرایی دبستان,گزارش تخصصی معاون اجرایی ابتدایی,گزارش تخصصی معاون اجرایی مدرسه راهنمایی,گزارش تخصصی معاون اجرایی م

 

توضیحات:

بصورت ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات: 26 صفحه

فهرست مطالب

چكيده

مقدمه

توصيف وضعيت موجود و تشخيص مسئله

اهداف گزارش تخصصی :

هدف اصلی :

اهداف جزئی :

مقایسه با وضع مطلوب :

جمع آوری اطلاعات

پيشينه تحقيق

مفهوم نوآوري در آموزش

ويژگي هاي نوآوري در آموزش

نوآوري و تحول در كلاس درس

استفاده از چندرسانه اي هاي آموزشي در تدريس

استفاده از CD هاي آموزشي در تدريس

استفاده از رايانه و اينترنت در تدريس

استفاده از وبلاگ آموزشي در تدريس

استفاده از روش فعال ياددهي – يادگيري مبتني بر ICT

اجراي راه حل ، مرحله دوم

دیگر اقدامات انجام شده :

ارزیابی بعد از اجرا

نقاط قوت

نتايج حاصل از اقدام

نقاط ضعف :

نتيجه گيري و پيشنهادات

منابع
چكيده

در طراحی محتوای الکترونیکی تنها به ارائه‌ی متن اکتفا نمی‌شود. بلکه تلاش می شود تا با به کارگیری امکانات و ابزارهای پیشرفته‌ی چند رسانه‌ای و تعاملی محیط کلاس بازسازی گردد و از فرایند یادگیری اطمینان حاصل شود.

استفاده از صوت، تصویر و پویانمایی از ویژگی‌های محتوای الکترونیکی است و عبارت‌اند از: امکان ارتباط سریع و زنده با مربی و راهنمای آموزشی، دسترسی به بانک پرسش‌ها و پاسخ‌های احتمالی، امکان نگارش و ذخیره جزوه و یادداشت شخصی، امکان دسترسی کامل به جزوه‌های هر درس، ارائه‌ی پرسش و آزمون های متناوب و گزارش نتایج آن، امکان تکرار و بازبینی هر بخشی از درس، هدایت آموزشی فراگیرنده و مشخص کردن وظایف و مراحل کار در طول استفاده از دوره . در محیط الکترونیکی کتاب‌ها و متن‌ها به اسلاید، تصاویر، جداول و فیلم تبدیل می شوند. برای رسیدن به این تغییر و تحول درک شعور، به تلاش و پشتکار و سعی فراوان نیاز است. چرا که هنوز به صورت یک روش جا افتاده برای تدریس محسوب نمی شود.

مدت هاست که در ایران، در رسانه‌ها و کنفرانس‌ها، دورادور شاهد مباحث مربوط به آموزش الکترونیکی در دانشگاه مجازی بوده‌ایم. محوریت این جلسات با کلماتی هم چون ایجاد زیر ساخت آموزش الکترونیکی در مدارس و در دانشگاه‌ها و حتی تاسیس دانشگاه های مجازی با حمایت دولت همراه بوده است.

ساخت محتوای الکترونیکی یا تبدیل کلاس‌های درسی به یک فضای مجازی و غیر فیزیکی، چیزی است که از دهه نود با جدی شدن اینترنت در فضای آموزشی مطرح شد و در پانزده سال گذشته، شرکت‌های خصوصی و بسیاری از دانشگاه‌ها، بر روی تولید محتوای الکترونیکی و هم چنین تولید نرم افزارهای فضای آموزشی مجازی اقدام کردند.

اينجانب …………معاون اجرایی آموزشگاه ………….. تصميم گرفتم در سال تحصيلي جديد دبیران آموزشگاه را به تولید محتوای الکترونیکی و استفاده از آن در امر تدریس علاقه مند سازم و آنان را به سمتی سوق دهم که بتوانند از محتوای الکترونیکی در جهت پیشرفت تحصیلی و بالا بردن معلومات عمومی و شکوفایی فکری خود و دانش آموزانشان استفاده کنند،آنها را با سایت های مختلف آموزش محتوای الکترونیکی و کاربردهای فراوان اینترنت آشنا ساختم و به آنها یاد دادم چگونه می توانند با تولید محتوای الکترونیکی کیفیت تدریس را بالا ببرند.

 


دانلود مستقیم فایل