دیگر · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل گزارش تخصصی زنده و فعال نگه داشتن زنگ هنر در مدرسه ابتدایی دربین همکاران و دانش آموزان

دریافت فایل گزارش تخصصی زنده و فعال نگه داشتن زنگ هنر در مدرسه ابتدایی دربین همکاران و دانش آموزان 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

گزارش تخصصی آموزگار دوم ابتدایی,گزارش تخصصی آموزگار سوم ابتدایی,گزارش تخصصی آموزگار چهارم ابتدایی,گزارش تخصصی آموزگار پنجم ابتدایی,گزارش تخصصی آموزگار ششم ابتدایی,گزارش تخصصی آموزگار چند پایه,دانلود رایگان گزارش تخصصی آموزگار,نمونه گزارش تخصصی اموزگا

 

توضیحات:

بصورت ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات: 20 صفحه

فهرست مطالب

چکیده و مقدمه

بیان مسئله و توصیف وضعیت موجود

اهداف گزارش تخصصی :

اهداف جزئی :

مقایسه با وضع مطلوب :

جمع آوری اطلاعات

هنر چیست ؟

اهمیت و ضرورت تربیت هنری

اهداف برنامه ی درسی هنر:

اهداف تربیت هنری در سه حیطه ی دانش و مهارت و نگرش به شرح زیر تبیین شده است:

سطح نگرش:

تجزیه، تحلیل و تفسیر داده ها

انتخاب راه جدید به صورت موقت

اجرای راه حل انتخاب شده

– آموزش معلمان

– تلفیق هنر با بقیه دروس

ارزیابی بعد از اجرا (نقاط قوت )

نقاط ضعف :

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار

نتیجه گیری

ارائه راهکار

منابع

چکیده و مقدمه

بی شک هنر این ابر پدیده بشری که وامدار بخش بزرگی از مواهب الهی بوده در ساحتهای گوناگون تمدن انسانی حضوری قابل توجه و تامل برانگیز داشته است، نیاز بشر اولیه به خوراک و تسخیر عوامل مادی ـ طبیعی ـ بهانه اي بوده است، تا او بتواند با تکیه بر ذوق فطری خویش دست به خلاقیت هنری (غالبا تجسمی ) زده که در گاه دیگر با مهار این نیازمندیها؛ با دیدگاه زیبا شناختی خود توانسته است احساسات و افکار خود را ابراز دارد؛ با این رویکرد می شود چنین نتیجه گرفت که آبشخور هنر، سرچشمه نیازمندیهای ابتدایی (مادی )، درونی (عاطفی) و احساسی بشر بوده که در گذر زمان شکلهای متنوعی به خود گرفته است.گاهی در ساحت تفریح و تفنن؛ گاهی در رسالت یک رسانه فرهنگی اجتماعی و گاهی در قلمرو یک شیوه درمانی و چندین ساحت دیگر طی طریق نموده است تا جایی که اگر این ساحتها و کار ویژه ها را برداریم گویی از پازل زندگی تکه های مهمی گم شده است این مقدمه گونه حاکی از ضرورت هنر در حوزه های زندگی مادی و معنوی بشر بوده که در تمامی دوره های تاریخی همزاد با بوده است؛ چون تاکید این مقاله بر دامنه اثر بخشی هنر، این میراث فرهنگی بر گروهی ویژه از جامعه یعنی تیپ کودک و دانش آموز است این مقدمه را پیوند هنر دانش آموز پی می گیریم؛ از آنجایی که فعالیت تجسمی و بصری کودک در قسمت نیمکره راست مغز و امور تحلیلی، بیانی و علمی کودک به نیمکره چپ او مربوط است بنابراین چنانچه مباحث علمی، ارقامی و یا دروس کلاسه شده و بعضا خشک و بی روح استفاده زیاد از نیمکره چپ را بدنبال دارد.ایجاد فعالیت های هنری به ویژه هنر های موسیقیایی و تجسمی استفاده از نیمکره راست را در بر می گیرد که این فرایند در بالانس و تعادل قوای فکری و روحی و روانی بچه یا دانش آموز، شایسته و ضروری به نظر می رسد این تمهیدات زمینه و بستری است تا کودک یا دانش آموز با ارائه خلاقیت های هنری است می تواند هم به تخلیه و تحلیه روحی ـ روانی نائل آید و هم به موجودی دارای ظرفیت قابل فهم و درک برای پذیزش بهتر تغذیه های علمی و آموزشی تبدیل گردد؛ هنر های تصویری و تجسمی به لحاظ دانش حس دیداری ماندگار تر از هر چیز دیگری در حافظه انسان نقش می بندد از تصاویر سنگ نگاره های دوران غار نشینی مانند تصاویر گاوهای وحشی در غارهای التامیرای اسپانیا و لاسکوی فرانسه گرفته تا نقوش انتزاعی ماندالاهای کودکان و تصاویر و نقوش گرافیکی و تجریدی مدرن با ماکتب و دبستان های خاص؛ همه و همه این نکته را در ذهن متبادر می سازد که دیدن؛ ماناتر جاودانه تر از شنیدن و گفتن است. این نظریه ما را بدانجا رهنمون میشود که به خاطر جذابیت های هنر های بصری و تجسمی نزد کودکان با این وسیله (شکل و تصویر ) بهتر می توان مسائل غامض مانند ریاضیات و دیگر علوم به ظاهر سخت را به آنان تفهیم نمود؛ داستانهای مصور و تصاویر متحرک ( پویا نمایی ) همیشه جذابتر از داستانهای شفاهی یا سخنرانیها نزد بچه ها هستند. البته این قضیه به همین جا تمام نمی شود؛ اگر قرار است کودک را با دنیای نقاشی یا هنر های تجسمی آشناتر سازیم و استعداد های او را شکوفاتر و جهت مند کنیم باید به عنوان یک مربی از فنون و شیوه های درست ارتباطی؛ ظرفیتهای روحی و پذیرشی کودک یا دانش آموز؛ عناصر کمی و کیفی هنرهای تجسمی و محصولات هنری تاثیرگذار اطلاع کافی داشته باشیم؛ یکی از این دانشها دانستن وضعیت مخاطب به لحاظ ظرفیت سنی و روحی اوست.

 


دانلود مستقیم فایل