گوناگون · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل پاورپوینت پیش گیری از بیماری های واگیردار شایع در سنین مدرسه

دریافت فایل پاورپوینت پیش گیری از بیماری های واگیردار شایع در سنین مدرسه 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

پاورپوینت پیش گیری از بیماری های واگیردار شایع در سنین مدرسه,پاورپوینت, پیش ,گیری, از ,بیماری های, واگیردار ,شایع ,در ,سنین, مدرسه,

 

توضیحات:

نوع فایل.ppt: (قابل ويرايش و آماده پرينت)
تعداد اسلاید : 41 اسلاید

قسمتی از متن.ppt:

بيماريهاي عفوني واگيردار از قديمي ترين دشمنان سلامت بشر هستند . همه گيريهاي بزرگ ايجاد شده توسط برخي از آنها ( مانند وبا ، طاعون و آنفلوآنزا ) در قرنهاي گذشته خسارات سنگيني بر جامعه بشري وارد كرده است . عليرغم پيشرفتهاي شگرف علم پزشكي در زمينه هاي پيشگيري و درمان بيماريهاي واگيردار ، متاسفانه هنوز هم بيماريهاي عفوني با قابليت ايجاد اپيدمي به عنوان يك مشكل بهداشتي در سراسر جهان مطرح هستند . بروز مقاومت دارويي در عوامل بيماريزا و يا ناقلين آنها ، بازگشت مجدد برخي بيماريها به مناطقي كه سالها عاري از بيماري بوده اند ( بيماريهاي بازپديد ) و ظهور بيماريهاي جديد ( بيماريهاي نوپديد ) ،‌همه از دلايل لزوم توجه همه بخش هاي درگير سلامت به اين بيماريها هستند .

تعريف:
آگاهی از علائم و نشانه های بیماری های شایع در مدرسه می تواند گام مثبتی برای پیشبرد بهداشت مدرسه باشد. بهورز، مدیر و معلم با آگاهی از چگونگی علائم و سیر بیماری ، با انجام اقدامات به موقع و موثر می توانند از پیشرفت بیماری در فرد و همه گیر شدن آن بیماری بین دیگر دانش آموزان جلوگیری کنند.
علائمی از قبیل رنگ و روی پریده یا برافرخته ، چشمهای قرمز ، آبریزش از بینی ، پلکهای متورم و قرمز ، بثورات جلدی ، سرفه و عطسهٔ زیاد ، خستگی بدون دلیل ، سردرد ، سرگیجه ، تب ، دل درد هر علامت غیر عادی دیگر ممکن است مقدمهٔ یک بیماری باشد که باید آن را مورد توجه قرار داد.

 


دانلود مستقیم فایل