گوناگون · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل پاورپوینت انگــور

دریافت فایل پاورپوینت انگــور 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

پاورپوینت انگــور,پاورپوینت, انگــور,

 

توضیحات:

نوع فایل.ppt: (قابل ويرايش و آماده پرينت)
تعداد اسلاید : 14 اسلاید

قسمتی از متن.ppt:

انگور و آفرينش
انگور، شراب، باده و مستی حتی زمانی که تنها با نامشان نردِ عشق می‌باختم برايم عظمتی داشتند. خلقتِ انگور به گمانم هم‌عنان با خلقتِ آدمی باشد. انگور، حامل رازهاست و حامله‌ی شراب. انگورِ سفينه‌ی مستی است؛ مستی و راستی. شايد حکمتی باشد در اينکه گاهی اوقات گرانبهاترين چيزها را در جايی می‌شود يافت که گمانِ آن نمی‌رود: در خراباتِ مغانِ نورِ خدا می‌بينم! انگور چنان که نمادِ مستی است، رمزِ خرابات و خرابی را نيز در خود دارد. وه که وقتی به يادِ تاکستان می‌افتم، تصورِ اجتماع و ازدحامِ آن همه مستی، آن همه می، هوشم از سر می­ربايد! در اين سال‌ها، همين سه چهار سال گذشته، با خودم انديشيده بودم که اگر من اين نبودم که اکنون هستم، اگر روز و روزگارم به قلم و انديشه پيوند نخورده بود، اگر جاذبه‌ی شعر و دغدغه‌های فيلسوفانه جانم را چون کشتی بی‌لنگر به اين سوی و آن سو نمی‌برد، حتماً ميخانه باز می‌کردم! باده‌فروش می‌شدم. ذوقِ عجيبی دارد ديدن مستی و آسودگیِ آدميان. چندان خيال و نازک‌انديشی در باده موج می‌زند که ناگهانِ عنانم از دست می‌ربايد.
تاريخچه
زادگاه‌ انگور ايران‌ است؛ اما امروز در اكثر نقاط‌ دنيا كاشته‌ شده‌ و به‌ انواع‌ گوناگون‌ درآمده‌ است. قسمت‌هاي‌ مورد استفاده‌ آن‌ ميوه، برگ‌ و شيره گياهي‌ است.
انگور بيش‌ از ساير ميوه‌ها ويتامين‌ و بيش‌ از تمام‌ خوراكي‌ها ارزش‌ غذايي‌ دارد. قند آن‌ به‌ طور مستقيم‌ و آسان‌ وارد خون‌ مي‌شود و در عضلات‌ و كبد ذخيره‌ مي‌گردد.
اين‌ ميوه‌ هنگامي‌ كه‌ خشك‌ مي‌شود نه‌تنها هيچ‌ يك‌ از خواص‌ خود را از دست‌ نمي‌دهد، بلكه‌ ارزش‌ غذايي‌ آن‌ افزايش‌ مي‌يابد؛ به‌ طوري‌ كه‌ يك‌ دانه‌ كشمش‌ خيلي‌ بيش‌تر از يك‌ حبه‌ انگور قوت‌ دارد. علت‌ آن‌ است‌ كه‌ دياستازهاي‌ موجود در روي‌ پوست‌ آن‌ به‌ تدريج‌ سلولز پوست‌ را تبديل‌ به‌ قند مي‌كنند. آب‌ انگور چنانچه‌ از دانه‌هاي‌ تازه، سالم‌ و تخميرنشده‌ گرفته‌ شود از نظر تركيبات‌ غذايي‌ شباهت‌ زيادي‌ به‌ شير مادر دارد و مي‌توان‌ آن‌ را غذاي‌ كودكان‌ شيرخوار قرار داد.
معرفي گياه
انواع انگور بومي قاره آسيا در مجاورت درياي خزر است، اما به آمريكاي شمالي و اروپا نيز انتقال يافته است، يعني مهاجرين به اروپا انواع انگور را در دهه هاي 1600 به آمريكاي شمالي انتقال دادند. درخت انگور داراي برگهاي دشت و كنگره دار بوده و پوسته ريشه آن كنده ميشود. ميوه انگور مي تواند سبز، قرمز يا ارغواني رنگ باشد.

 


دانلود مستقیم فایل