شهرسازی · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل پاورپوینت فضاهای بی دفاع شهری

دریافت فایل پاورپوینت فضاهای بی دفاع شهری 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

پاورپوینت آشنایی با فضاهای بی دفاع شهری,فضاهای بی دفاع شهری,جامعه شناسی شهری,آشنایی با فضاهای بی دفاع شهری,شهرسازی,روانشناسي محيطي در شهرسازی,پاورپوینت بررسی فضاهای بی دفاع شهری,شهر,روانشناسی شهری,پاورپوینت روانشناسي محيطي در شهرسازی

 

توضیحات:

توضیحات:
فایل پاورپوینت فضاهاي بي دفاع شهري،در حجم 50 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
يکي از معيارهاي سنجش کيفيت فضاي شهري، ميزان امنيت و پايداري فضا مي باشد. . نیاز به امنیت همواره از بنیادی ترین نیازهای بشری و مسئله وقوع جرم از مهم ترین مسائل جامعه بشری بشمار آمده است . با افزایش و پیچیدگی جوامع ، شرایط تامین این نیاز و برطرف کردن این مسئله پیچیده تر شده است.

بسياري از فضاهاي شهري درشهرهاي قديم ايران داراي کيفيات برجسته اي درزمينه ايجاد حس امنيت و پايداري فضا مي باشند، اما در حال حاضر بسياري از فضاهاي شهري ما فاقد چنين کارکردي هستند. خصوصا گروه هاي آسيب پذيري نظير کودکان، سالمندان، زنان و معلولان داراي جايگاه مناسبي در آنها نيستند. در واقع فضاهاي بي دفاع قادر به نيل به اهداف مترتب بر ماهيت خود نيستند و ممکن است ترکيبي از آسيب پذيري هاي کالبدي، اقتصادي و اجتماعي و … را به طور همزمان در خود داشته باشند. عمده راهکارهايي که در چنين فضاهايي به کار گرفته مي شود، شامل توانمندسازي و مقاوم سازي آنها مي باشند.

اين نظر كه فضاها بر رفتار فرد تاثير مي گذارند و مي توانند براي تنظيم رفتار او به كارگرفته شوند امري پذيرفتني است. اصولا چنين امكاني وجود دارد كه از طريق برنامه ريزي و طراحي شهري و از راه تركيب طرح ها با نوعي نظام انتظام دهنده، مراتب ارتقاي اخلاقي و اجتماعي افراد جامعه را فراهم ساخت. بنابراين، همان گونه كه فضاهاي شهري مي توانند با برنامه ريزي و طرح ريزي صحيح محل بروز و نمود فضايل انساني باشند، از جهت ديگر نيز مي توانند از طريق رهاشدگي و برنامه ريزي ها و طرح ريزي هاي نادرست و ساده انگارانه به مكان بروز انواع جرايم شهري تبديل گردند.

فهرست مطالب:
طرح موضوع و مساله
روانشناسي محيطي در شهرسازی
مدعيان اين رويكرد در شهرسازي
ماهيت روانشناسي محيطي
ماهيت محيط
تعاريف مختلف از فضا
مفهوم فضاي شهري
انواع فضاي شهري و تعريف
فضاهاي شهري و زندگي اجتماعي
خصيصه ها ي واجد ارزش
کيفيت فضاي شهري
فضاي بي دفاع
ارائه نمونه ها ومصاديق
اصول راهبردی مداخله
جمع بندی و نتیجه گیری
منابع

این فایل با فرمت پاورپوینت در 50 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل پاورپوینت مبلمان شهری (19 اسلاید)

 


دانلود مستقیم فایل