معماری · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل پاورپوینت معماری ایرانی

دریافت فایل پاورپوینت معماری ایرانی 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

دانلود پاورپوینت معماری ایرانی,معماری ایرانی,آشنایی با معماری ایرانی,بناهای تاریخی ایران بر اساس سبك معماری,معماری پارتی,شیوه خراسانی,شیوه رازی,شیوه آذری,شیوه اصفهانی,پاورپوینت معماری ایرانی,معماری پارسی,پاورپوینت آشنایی با معماری ایرانی

 

توضیحات:

توضیحات:
فایل پاورپوینت معماری ایرانی ،در حجم 38 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
تمامی بررسی‌ها و کاوش‌های باستانشناسی حکایت از آن دارد که پیشینه معماری ایران به حدود هزاره هفتم پیش از میلاد می‌رسد. از آن زمان تا کنون پیوسته این هنر در ارتباط با مسائل گوناگون، به ویژه علل مذهبی، توسعه و تکامل یافته‌ است.

معماری ایران دارای ویژگیهایی است که در مقایسه با معماری کشورهای دیگر جهان از ارزشی ویژه برخوردار است:
ویژگیهایی چون طراحی مناسب، محاسبات دقیق، فرم درست پوشش، رعایت مسائل فنی و علمی در ساختمان، ایوانهای رفیع، ستونهای بلند و بالاخره تزئینات گوناگون که هریک در عین سادگی معرف شکوه معماری ایران است.
معماری ایران نه‌تنها فراتر از مرز جغرافیایی ایران امروزی نمودی بارز دارد بلكه از نظر تنوع، پهنه وسیعی را در بر می‌گیرد.
عناصر طراحی نیز در معماری ایرانی از قدمتی ۳ هزار ساله برخوردار است. این عناصر از تالار گوردخمه‌ها گرفته تا سقف چهارطاقی‌ها و چهارایوانی‌ها همواره در دوران‌های مختلف حضور داشته و تاثیرگذاری خود را در زندگی امروز نیز حفظ كرده‌اند. در واقع معماری ایرانی دارای استمراری بوده كه هر چند بارها بر اثر كشمكش‌های داخلی و هجوم‌های خارجی دستخوش فترت یا انحراف موقتی شده، با این همه به سبكی دست یافت كه با هیچ سبك دیگری اشتباه نمی‌شود. در ایران معماری آثار تاریخی در عین اینكه دارای مفهوم و هدف دینی وآیینی است، مانند سایر نقاط جهان وابسته به عواملی چون اقلیم، مصالح موجود، فرهنگ منطقه، فرهنگ همسایه، دین و آیین و باور و بانی بناست.

فهرست مطالب:
مقدمه
ویژگی‌های معماری ایرانی
ضرورت پیمون در معماری ایرانی
اصول معماری ایرانی
بناهای تاریخی ایران بر اساس سبك معماری
معماری پیش از پارسی
معماری پارسی
معماری پارتی
شیوه خراسانی
شیوه رازی
شیوه آذری
شیوه اصفهانی

این فایل با فرمت پاورپوینت در 38 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل پاورپوینت مسجد تاریخانه ی دامغان(16 اسلاید)

 


دانلود مستقیم فایل