معماری · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل پاورپوینت بررسی تناسبات طلایی و کاربرد آن

دریافت فایل پاورپوینت بررسی تناسبات طلایی و کاربرد آن 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

دانلود پاورپوینت بررسی تناسبات طلایی و کاربرد آن,بررسی تناسبات طلایی و کاربرد آن,تناسبات طلایی ,پاورپوینت تناسبات طلایی در معماری,اهرام,مستطیل طلایی ویژه,توالی فیبوناچی,پاورپوینت بررسی تناسبات طلایی و کاربرد,نسبت طلایی برای طراحان,عدد طلائی

 

توضیحات:

توضیحات:
فایل پاورپوینت بررسی تناسبات طلایی و کاربرد آن ، در حجم 42 اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
هنرمندان قدیمی برای اضافه نمودن حس توازن و شکوه به یک صحنه ، مجسمه یا بنا مدتها از ترکیب تناسب طلایی استفاده کرده‌اند . ترکیب مزبور یک تناسب ریاضی بر اساس نسبت ۱/۶۱۸/۱ بوده و در اغلب مواقع در طبیعت ، مثلا در صدف‌های دریایی و الگوی دانه‌های گل آفتاب‌گردان و یا ساختار هندسی بازوهای میله‌ای کهکشانهای مارپیچی موجود در کیهان یافت می‌شود . امروزه سرنخ‌هایی از این نسبت طلایی در نانو ذرات ( شاخه‌ی نانو تکنولوژی ) بدست آمده است .
در واقع هم در عالم خرد و هم در عالم کلان این تناسب بخوبی قابل شناسایی است . به هر حال به کار بردن این نسبت در طراحی‌های دستی و رشته‌های هنری کار راحتی نمی‌باشد ، برای اینکه هرگز نمی‌توان به مرکز دوران مارپیچ رسید و این نقطه ، مرکزی نامعلوم و غیر قابل دسترس است و تا بی‌نهایت ادامه می‌یابد . به علت سهولت در ترسیم‌ها و کارهای عملی ، نسبت ۱/۶/۱ در نظر گرفته می‌شود.
بسیاری ازاثرهای هنری سده های مختلف، به ویژه در معماری با استفاده از قانون تقسیم طلایی به دست آمده است . مثال های مشابه فراوانی می توان برای تعداد زیادی ازاین اثرها و حتی شاهکارهای معماری بیان کرد .
برش اهرام و نسبت طلایی اهرام مصر یکی از قدیمی ترین ساخته های بشری است که در آن هندسه و ریاضیات بکار رفته شده است. مجموعه اهرام Giza در مصر که قدمت آنها به بیش از 2500 سال پیش از میلاد می رسد یکی از شاهکارهای بشری است که در آن نسبت طلایی بکار رفته است.
مثلث قائم الزاویه ای که با نسبت های این هرم شکل گرفته شده باشد به مثلث قائم مصری یا Egyptian Triangle معروف هست و جالب اینجاست که بدانید نسبت وتر به ضلع هم کف هرم معادل با نسبت طلایی یعنی دقیقا 1.61804 می باشد.
و…

فهرست مطالب:
ترکیب تناسب طلایی یا توالی فیبوناچی
مستطیل طلایی ویژه
روش جبری برای بدست آوردن عدد طلایی
روشهای هندسی برای بدست آوردن عدد طلایی
راهنمای استفاده از نسبت طلایی برای طراحان
نمونه هائی از کاربرد نسبت طلایی در معماری
اهرام
نسبت های طلایی در طبیعت

این فایل با فرمت پاورپوینت در 42 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل پاورپوینت تاريخ مصر باستان(21 اسلاید)

 


دانلود مستقیم فایل