معماری · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل پاورپوینت موزه مردم شناسی( کاخ ابیض گلستان )

دریافت فایل پاورپوینت موزه مردم شناسی( کاخ ابیض گلستان ) 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

دانلود پاورپوینت موزه مردم شناسی( کاخ ابیض گلستان ),موزه مردم شناسی( کاخ ابیض گلستان ),موزه مردم شناسی,موزه,پاورپوینت موزه مردم شناسی تهران,کاخ ابیض گلستان,آشنایی با کاخ ابیض گلستان,پاورپوینت موزه مردم شناسی( کاخ ابیض گلستان ),کاخ ابیض

 

توضیحات:

توضیحات:
فایل پاورپوینت موزه مردم شناسی( کاخ ابیض گلستان ) ، در حجم 31 اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
موزه مردم شناسی، یکی از موزه‌های استان تهران است. این موزه که در سال ۱۳۱۴ بنیاد گردید، شامل آثار مربوط به مردم شهرستان‌های گوناگونایران در دوره قاجاریه و معاصر می‌باشد. در سال ۱۳۴۷ موزه مردم‌شناسی از محل سابق به کاخ ابیض در مجموعه کاخ گلستان انتقال داده شد. این موزه دارای کارگاه‌های خطاطی، عکاسی، مجسمه سازی، نجاری و نیز کتابخانه، قرائت خانه، سالن سخنرانی و چهل و هفت غرفه مربوط به آثار گردآوری‌شده از سراسر ایران است. آثار موزه به شیوه موضوعی طبقه‌بندی شده و به نمایش در آمده‌اند. این موزه در میدان ۱۵ خرداد داخل محوطه کاخ گلستان واقع شده‌است.
این بنا به علت سفیدی رنگ نمای ساختمان، که به شیوه بناهای قرن ۱۸ اروپا گچ‌بری و نماسازی شده بود و نیز به سبب آنکه پله‌ها سراسری کاخ مرمر سفید رگه‌دار بود، کاخ ابیض نامیده می‌شد. کاخ ابیض از همان ابتدای بنای خود به جلسات هیئت دولت اختصاص یافت. جلسات تا سال ۱۳۳۳ شمسی، در این کاخ و در تالار سلطان عبدالحمید تشکیل می‌شد. در سال ۱۳۴۴ به سبب تاجگذاری محمدرضا شاه پهلوی در ضلع غربی و نیز طبقه پایین ساختمان تغییراتی به وجود آمد و از سال ۱۳۴۷ تا به امروز به موزه مردم‌شناسی تبدیل شد.
و…

فهرست مطالب:
تابلوی سازمان زیباسازی شهر تهران در مورد کاخ
معرفی موزه
معرفی کاخ ابیض
تبدیل شدن به موزه
بخش های موزه مردم شناسی
گالری تصاویر

این فایل با فرمت پاورپوینت در 31 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فیل WORD موزه یهود برلین (8 صفحه)

 


دانلود مستقیم فایل