شهرسازی · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل پاورپوینت عنصر خوانایی(نمونه موردی محدوده خیابان طبرسی)

دریافت فایل پاورپوینت عنصر خوانایی(نمونه موردی محدوده خیابان طبرسی) 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

دانلود پاورپوینت عنصر خوانایی(نمونه موردی محدوده خیابان طبرسی),عنصر خوانایی(نمونه موردی محدوده خیابان طبرسی),بررسی خیابان طبرسی مشهد,عوامل موثر بر خوانایی شهر ,عنصر خوانایی در شهر,پاورپوینت عنصر خوانایی(نمونه موردی محدوده خیابان طبرسی)

 

توضیحات:

توضیحات:
فایل پاورپوینت عنصر خوانایی(نمونه موردی محدوده خیابان طبرسی)، در حجم 37 اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
در واقع خوانایی یعنی این که بتوان به آسانی اجزای شهر را شناخت و بتوان آنها را در ذهن در قالبی به هم پیوسته به یکدیگر ارتباط داد . عاملی که بر خوانایی شهر می افزاید عبارتند از راه، لبه، گره، محله و نشانه .
از طریق همین راه هاست که عوامل محیطی گوناگون قرار می گیرند و با یکدیگر همبستگی و ارتباط می یابند و این راه هایند که ساختار شهر را می سازند و بر شکل و خوانایی آن تاثیر دارند .
لبه ها در شهر می توانند پارک های خطی ، ریل های راه آهن ، دیاره های طولانی باشند که دو محیط را از یا از هم جدا می کند یا به هم می پیوندد .
از دیگر عوامل خوانایی می توان به محله ها اشاره کرد که مرز آنها را میتوان با استفاده از تفاوت بافت ، فرهنگ و کالبد تشخیص داد .در واقع از روی محله ها می توان شهر را شناخت .
گره که دیگر عامل خوانایی است ، کانون های مبدا و مقصد حرکت می باشند ، ممکن است محل تقاطع دو خیابان یا محل تغییر مسیر خطوط راه آهن باشد ، میدانی باشد که از چهار طرف بسته باشد . این گره میتواند در حدی عمل کند که مرکز محله نیز باشد .
آخرین عامل خوانایی نشانه است که برای تشخیص قسمت های مختلف شهر است . نشانه خصوصیاتش با عناصر پیرامونی خود متفاوت است . این عوامل خوانایی هیچ یک به تنهایی معنی دار نیستند یعنی محله ها با گره ها پیوند دارند و لبه ها حد آن را مشخص می کنند و می توان با راه ها به محلات وارد شد . گره هایی که در مسیر تقاطع راه ها بوجود می آیند باعث تقویت تاثیر راه ها می گردد ، گره ها نیز با نشانه ها تاثیرشان افزون می شود . هویت راه ها هم می تواند از گره ای که در آن بوجود آمده شکل گیرد یا از محله ای که از آن می گذرد .
و…

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
تعریف مفهوم خوانایی
عوامل موثر بر خوانایی شهر
راه
لبه
محله
گره
نشانه
روابط موجود بین عوامل خوانایی شهر
طرح عوامل خوانایی شهر
طرح لبه ها
طرح نشانه ها
طرح گره ها
طرح محله ها
منبع

این فایل با فرمت پاورپوینت در 37 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل پاورپوینت اصول و مبانی برنامه ریزی شهری(26 اسلاید)

 


دانلود مستقیم فایل