معماری · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل پاورپوینت آشنایی با کاخ موزه سعدآباد

دریافت فایل پاورپوینت آشنایی با کاخ موزه سعدآباد 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

دانلود پاورپوینت آشنایی با کاخ موزه سعدآباد,کاخ موزه سعدآباد,پاورپوینت مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد ,کاخ سعدآباد ,پاورپوینت آشنایی با کاخ موزه سعدآباد,مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد ,آشنایی با کاخ موزه سعدآباد

 

توضیحات:

توضیحات:
فایل پاورپوینت آشنایی با کاخ موزه سعدآباد ، در حجم 40 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد در شمالی‌ترین، مرتفع‌ترین و خوش آب و هواترین محله تهران، در مساحتی حدود ۳۰۰ هکتار واقع شده‌است. این مجموعه دارای حدود ۱۸۰ هکتار جنگل طبیعی، چشمه‌سارها، قنات‌ها، باغستان‌ها، گلخانه‌ها و خیابان‌های پوشیده از درخت و گل است. رودخانه جعفر آباد، از وسط محوطه کاخ می‌گذرد.
کاخ‌های سعدآباد را دودمان پهلوی در منطقه شمیران، تهران بنا کرده‌اند. در این مجموعه ابتدا خاندان قاجار و خاندان سلطنتی ساکن بودند، اما پس از توسعهٔ محوطه رضا شاه در سال های ۱۳۰۰ در آنجا می‌زیست و پسرش محمدرضا شاه نیز در سال های ۱۳۵۰ به این‌جا نقل مکان کرد. پس از پیروزی انقلاب ۵۷ این مجموعه به شکل موزه در آمد ولیکن کاخ فعلی ریاست جمهوری در جوار این مجموعه قرار دارد.از کاخ ملکه مادر نیز که متعلق به ارگان ریاست جمهوری است برای پذیرایی از مهمانان خارجی استفاده می‌شود.
مجموعه سعدآباد، در مساحتی حدود ۳۰۰ هکتار واقع شده‌است. این مجموعه دارای حدود ۱۸۰ هکتار جنگل طبیعی، چشمه سارها، قنات ها، باغستان‌ها، گلخانه‌ها و خیابان‌های پوشیده از درخت و گل است. رودخانه جعفر آباد، از وسط محوطه کاخ می‌گذرد. این مجموعه، از شمال با كوه‌های البرز، از مشرق با گلابدره، از مغرب با ولنجك و از جنوب با تجریش همسایگی دارد.
از باغ هایی كه اراضی آنها به اراضی مجموعهٔ سعدآباد اضافه شد، می‌توان به باغ آقا محمدجواد گنجه‌ای، كه قسمتی از روستای جعفرآباد بود و باغ امام جمعه وقت جعفرآباد، و باغ های سپهبد امان‌الله ميرزای مستوفی‌الممالك (سالار جنگ)، شكرالله قوام‌الدوله، همدم‌السلطنه (خواهر مستوفی) و محمود بدر اشاره کرد. خانه‌های جنوبی مجموعه، كه مربوط به دوره قاجار بود و در دوران پهلوی اول به عنوان سربازخانه کاخ سعدآباد، مورد استفاده قرار می‌گرفت، از نصیرالدوله خريداری گردید.
و…

فهرست مطالب:
مقدمه
ویژگی‌های جغرافیایی
عکس هوایی از مجموعه
بناها و سازه‌های مجموعه
کاخ احمد شاهی
کاخ اختصاصی ساختمان جمهور (کاخ ملکه مادر)
کاخ سبز
کاخ‌موزه سفید
تصاویر چندین موزه دیگر
دیگر امکانات مجموعه سعد آباد

این فایل با فرمت پاورپوینت در 40 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل پاورپوینت بنای عالی قاپوی اصفهان(23 اسلاید)

 


دانلود مستقیم فایل