معماری · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل پاورپوینت نقش آب در معماری (باغ موزه آب)

دریافت فایل پاورپوینت نقش آب در معماری (باغ موزه آب) 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

دانلود پاورپوینت نقش آب در معماری (باغ موزه آب),نقش آب در معماری (باغ موزه آب),نقش آب در معماری,پاورپوینت نقش آب در معماری,باغ موزه آب,پاورپوینت باغ موزه آب,پاورپوینت نقش آب در معماری (باغ موزه آب),آب و معماری,نقش آب در معماری ایران باستان

 

توضیحات:

توضیحات:
فایل پاورپوینت نقش آب در معماری (باغ موزه آب) پروژه درس انسان طبیعت و معماری،در حجم 38 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
معماري هنري است كه سعي دارد تلاش آدمي را به بالا سوق دهد و از اين‌رو مقدس است.
بشر براي ساخت خانه، معبد و يا هر بناي ديگري از زمين شروع مي‌كند و به سمت آسمان پيش مي‌رود. از زمين به آسمان رسيدن، به معناي قدسي شدن و همنشين با خدايان بودن است.
هر بنايي كه بشر مي‌سازد يادآور كوه نيز هست، كه رابطي است ميان زمين و آسمان. كوهي كه جايگاه خدايان بوده و ناجي نسل بشر در اسطوره طوفان نوح.بشر براي ساخت اولين بناها و يا بهتر است بگوييم اولين خانه‌ها، از در دسترس‌ترين مصالح بهره برده است، از آب و خاك. 2 عنصر مقدس از چهار عنصر اوليه با هم آميخته شدند تا بعدها نيز آتش و هوا در كار داخل شوند و مسكن و معبد آدمي شكل بگيرد.بنابراين گزاف نيست اگر پيوند آدمي با معماري را، ميراث كهن انسان با چهار عنصر اوليه طبيعت بدانيم.
در اين ميان هرچند كه نقش خاك پر رنگ‌تر است، اما وجود آب، همان عنصري كه همواره به سويش بر‌مي‌گرديم، مثل هميشه لطافت را در اين هنر به ارمغان مي‌آورد.اگر كه خانه مكاني است براي پناه گرفتن و آرامش يافتن، تماس اين خانه با آب همواره آرزوي امكان حياتي تازه را به همراه خواهد داشت و تخيل انسان را به شكلي ماورايي تسخير مي‌كند.از ديرباز نقش آب در معماري در اقليم‌ها و فرهنگ‌هاي مختلف نمادي بارز داشته است.
و…

فهرست مطالب:
مقدمه
نقش آب در معماری ایران باستان
آب و روانشناسی
طراحی آب در سبک هاب مختلف
اشکال استفاده از آب در معماری و شهرسازی
هنر معماری سنتی و نقش آن در مدیریت آب
باغ موزه آب
ساختمان آکواریوم

این فایل با فرمت پاورپوینت در 38 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل word باغ ایرانی(6 صفحه)

 


دانلود مستقیم فایل