کشاورزی · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل تحقیق درباره خدمات اطلاع رساني كشاورزي برای كشورهاي جهان سوم

دریافت فایل تحقیق درباره خدمات اطلاع رساني كشاورزي برای كشورهاي جهان سوم 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

تحقیق,اطلاع رساني كشاورزي,كشورهاي جهان سوم

 

توضیحات:

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 23 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

در اين مقاله نقشي را كه خدمات بين المللي اطلاع رساني كشاورزي مي تواند در فرآيند توسعه ايفا نمايد، نشان داده مي شود. رئوس مهمترين مشكلاتي كه كاركنان خدمات اطلاع رساني در كشورهاي در حال توسعه با آن رو به رو هستند، بيان مي گردد. سپس از چگونگي سازمان دادن بهترين خدمات اطلاعاتي براي استفاده كنندگان در كشورهاي جهان سوم بحث مي شود.

كشاورزي در توسعه اقتصادي و اجتماعي بيشتر كشورهاي جهان سوم نقش تعيين كننده اي دارد، و علي رغم تلاش برخي از كشورها در سرعت بخشيدن به فرآيند صنعتي شدن، واضح است كه بطور كلي بايد به توسعه كشاورزي اولويت داده شود. اگر چه بخش كشاورزي سهم عمده اي (سي ـ چهل درصد) در توليد ناخالص ملي بسياري از كشورهاي در حال توسعه دارد، مع هذا، اهميت آن بيشتر بعنوان يك منبع اشتغال مطرح است، زيرا در كشورهاي در حال توسعه ميانگين جمعيت روستايي بيش از 66 درصد كل جمعيت برآورد گرديده است و در بسياري از اين كشورها، بخش كشاورزي موجبات اشتغال پنجاه تا هفتاد و پنج درصد كل نيروي كار را فراهم مي آورد.

در بسياري از كشورهاي در حال توسعه، تفاوت چشمگيري بين مزارع توسعه يافته و بخش مزارع كشاورزان خرده پا كه اغلب براي امرار معاش خود كار مي كنند، مشاهده مي شود. كشتزارهاي توسعه يافته در سايه پشتوانه مالي و مديريت حرفه اي، خيلي زود شيوه هاي نوين را پذيرا مي شوند و عموما’ در هر واحد سطح از يك گياه مشابه، محصولي بهتر از كشاورزان خرده پا بعمل مي آورند. صفت مشخصه كشاورزان خرده پا كه اغلب در حد معيشت سالانه خود كشت مي كنند، كوچك بودن قطعات زمين و پائين بودن سطح توليد آنهاست. گرچه در سالهاي اخير با معرفي انواع محصولات بهتر ميزان محصول افزايش يافته است، اما كشاورزان خرده پا بعلت عدم سهولت دسترسي فوري به اعتبارات كشاورزي، تكنولوژي جديد و تسهيلات ديگر هنوز هم روي قطعه هاي كوچك زمين خود يا زميني كه از مالكان بزرگ اجاره كرده اند، فقط گذران زندگي مي كنند. سياست اصلاحات ارضي در بسياري از كشورها بر آنست كه توزيع عادلانه تر زمين را به مرحله اجرا در آورد تا به اين ترتيب فرصتهاي بيشتري براي كشاورزان خرده پا فراهم آيد. اين سياستها غالباً با برنامه هايي همراه هستند، تا موجبات دسترسي به اعتبارات مالي و تكنولوژي نوين را فراهم آورند.

 


دانلود مستقیم فایل