معماری · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل پاورپوینت شناخت کاروانسرای وزیر قزوین

دریافت فایل پاورپوینت شناخت کاروانسرای وزیر قزوین 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

دانلود پاورپوینت شناخت کاروانسرای وزیر قزوین,شناخت کاروانسرای وزیر قزوین,کاروانسرا,پاورپوینت معرفی کاروانسرا وزیر,کاروانسرای وزیر قزوین,پاورپوینت شناخت کاروانسرای وزیر قزوین,پاورپوینت کاروانسرا,قزوین

 

توضیحات:

توضیحات:
فایل پاورپوینت شناخت کاروانسرای وزیر قزوین،در حجم 26 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
كمتر شهر قديمي و با سابقه را ميتوان نام برد كه تا يك ربع پيش در آن مجموعه هاي وسيعي از كاروانسراها – سراها – تيمها و تيمچه ها و رباطها وجود نميداشت . ولي با شروع خيابان كشي هاي جديد و ايجاد شبكه بندي هاي بي مطالعه و ساختن بولوارها ، بيشتر اين مجموعه ها را از هم دريدند و بآنها لطمه شديد وارد ساختند . از سوي ديگر با رواج ايجاد دكان و مغازه درو وسوي خيابانهاي تازه ، عمده فعاليت خريد و فروش ساكنان شهر ها كه تا پيش از آن در بازارها و تيمچه ها و چهار سوق ها و سراها صورت ميگرفت به خيابانها انتقال يافت و واحدهاي مزبور يا متروك گشتند يا با تغييرات نا صحيح بصورت انبار و گاراژ مورد استفاده قرار گرفتند .

همچنين در بسياري از محل ها اين فضاهاي وسيع را كه بيشتر در حد فاصل محله هاي پرتراكم ساختماني قرار داشتند ، براي ايجاد واحدهاي ساختماني كوچك در هم كوبيد ند ، در حاليكه دست كم ميتوانستند از فضاي باز آنها براي ايجاد پارك و باغ و محوطه هاي سبز استفاده كنند .
اين سرا روبروي در خاوري قيصريه واقع شده و با سراي شاه و سعادت فاصله زيادي ندارد دربزرگ آن در طرف غرب است و در محوطه وسط بازارچه وزير روبروي قيصريه واقع شده. در ديگري در جانب جنوب بازارچه وزير دارد و متروك است و هيچ وقت باز نمي‌شود. اين سرا نيز داراي حياطي وسيع و بنايي دو طبقه و حجرات و انبارهاي متعدد است. قسمت غربي آن محوطه سرپوشيده‌اي است كه در ضلع شمالي و جنوبي آن داراي حجرات دوطبقه و ساختمان ظريفي است. اين سرا هم اگرچه در رديف دوم قرار دارد اما پيش از جنگ بين‌المللي اول و وائر و عاصر بود اما اكنون 10 ، 15 تن بازرگان در آنجا هستند و اكثر حجرات و انبارهاي آن دست تجار و مورد استفاده مي‌باشد.
و…

فهرست مطالب:
مقدمه
شناخت سرای وزیر
موقعیت قرارگیری
ویژگیها و مشخصات
تزئينات سرا
کاربری اطراف و محل قراگیری
نقشه ها

این فایل با فرمت پاورپوینت در 26 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل پاورپوینت کاروانسرا(50 اسلاید)

 


دانلود مستقیم فایل