مبانی نظری · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل پیشینه و ادبیات تحقیق مدیریت روابط انسانی در مدرسه

دریافت فایل پیشینه و ادبیات تحقیق مدیریت روابط انسانی در مدرسه 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

پیشینه و ادبیات تحقیق مدیریت روابط انسانی در مدرسه ,پیشینه تحقیق مدیریت روابط انسانی در مدرسه,ادبیات تحقیق مدیریت روابط انسانی در مدرسه

 

توضیحات:

پیشینه و ادبیات تحقیق مدیریت روابط انسانی در مدرسه
بخشی از متن:
مقدمه :
مدیرت در مدرسه امری پیچیده و دشوار است مدیر برای غلبه بر این پیچیدگی باید به عوامل ایجاد کننده روابط انسانی در مدرسه یعنی علایق مشترک و متقابل،تفاوت های فردی،ارزش و ارج و منزلت انسان،انگیزش ومشارکت درکارها توجه نمایند.
زمانی مدیر خواهدتوانست متقابل وحسن نیت به کارکنانش داشته باشدکه متخصص روابط انسانی باشدیعنی بتواند انسان ها را به هم پیوند دهد ونیازها و مشکلات و علایق راتشخیص داده وبه کارکنان اعتماد نماید و ارزش و احترام گذارد.
در این فصل سیر تکاملی روابط انسانی تعاریف روابط انسانی و مهارت های مورد نیاز مدیران به طور اجمالی بررسی می شود.

بخش اول:
2-1-1- مدیريت روابط انسانی:
مدیریت فرایندی است که به وسیله انسانها با استفاده از کارکرد ها گوناگون برای تحقق اهداف سازمانی صورت می گیرد.
جوی کین دررابطه با تعریف رابطه انسانی می گوید:
روابط انسانی عبارت است از شیوه رفتار کردن واحترام گزاردن به موقعیتهای اجتماعی و افراد ویا گرو های که سبب خلق این موقعیت ها شده اند. در روابط انسانی سازمان یافته اختلاف نژادی،اخلاقی ،طبقات اجتماعی یا اقتصادی،فرهنگی آموزشی مطرح نیست بلکه احترام گذاشتن به شخصیت فرد و محترم شمردن ارزش های انسانی افراد مهم است.
طبق تعریف دیگری روابط انسانی مدیران عبارت است از فرایندایجاد محیطی دوستانه و توام با تفاهم وبرمبنای احترام متقابل و ارزش نهادن به شخصیت افراد و در نظر گرفتن روحیات و نیاز های انها برای رسیدن به هدفهای فردی و سازمانی می باشد.
مدیران برای توسعه مهارتهای انسانی خود وایجاد چنین محیطی درسه زمینه زیرتخصص داشته باشند.الف:شناخت انگیزهای رفتاری کارکنان و عواملی که موجب رفتار خاصی می شود.
ب:پیش بینی رفتار امروز و فردا و به طور کلی آینده کارکنان در شرایط محیطی مشابه ومتغیر
ج:ارزش قائل شدن به کارکنان و دانش رفتاری که موجب هدایت تغییر و کنترل شود.

 


دانلود مستقیم فایل