مبانی نظری · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق روسپیگری یا فحشا

دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق روسپیگری یا فحشا 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

مبانی نظری و پیشینه تحقیق روسپیگری یا فحشا,پیشینه تحقیق روسپیگری یا فحشا,مبانی نظری تحقیق روسپیگری یا فحشا,تحقیق روسپیگری یا فحشا,بررسي تاريخچه روسپيگري در ملل ابتدايي

 

توضیحات:

مبانی نظری و پیشینه تحقیق روسپیگری یا فحشا به صورت کامل و جامع در حجم 81  صفحه در فرمت word

#این مبانی نظری و پیشینه تحقیق، کامل و جامع می باشد.
#رفرنس نویسی و دارای منبع.
#با فرمت ورد و قابل ویرایش.
#از این فایل می توان برای فصل دوم پایان نامه و تحقیق، پروپوزال، پژوهش های علمی و …. استفاده نمود.

بخشی از متن:
تاريخچه
الف- بررسي تاريخچه روسپيگري در  ملل ابتدايي

عمر پديده فحشا و روسپيگري به اندازه عمر جوامع بشري است. بنا به نوشته ويل دورانت «حتي در اجتماعت ابتدايي پيش از ظهور مالكيت ، به دختر بكر با نظر تحقير مي‌نگريستند و اين را دليل عدم توجه مردان مي‌دانسته‌اند» در تبت مادران با كمال جديت دنبال كسي مي‌گردند كه مهر بكارت از دخترانشان بردارد …
بايد گفت روابط جنسي در ميان ملل ابتدايي تا حدود زيادي آزاد بوده و تابع هيچ قيد و بندي نبوده است. بگفته ويل دورانت «در ميان هنديان آمريكاي شمالي دختران و پسران جوان آزادانه با يكديگر مي‌آميزند و اين عمل به هيچ وجه مانع ازدواج آنان نمي‌شود».
سرفرانسيس گالتون نقل مي‌كند. «در ميان قبيله دامارا تقريباً هر هفته يكبار زنان شوهر خود را عوض مي‌كنند و من بسيار به زحمت مي‌توانستم بفهمم كه شوهر موقت اين خانم درفلان وقت چه كسي بوده است …»
بي‌شك چنين روابطي براي مردم قبيله طبيعي بوده است و نبايد انتظار داشت كه در چنين اوضاع و احوالي، آثار عميق فحشا در اجتماعات ابتدايي ديده مي‌شود. تاريخ ظهور معضل فحشا از زمان پيدايش مدنيت و مالكيت و از بين رفتن آزادي عمل جنسي پيش از زناشويي دورتر نمي‌رود. آري گاه‌گاهي ديده شده است كه دختراني براي تهيه جهيزيه يا پيشكش كردن پولي به معابد، خود را مي‌فروخته‌اند (دورانت، جلد1، 1344 : 56).
سومر
نكته حائز اهميت در تمدن سومر اين است كه در آن روزگاران كهن نيز حكم اخلاقي براي مردان وزنان يكسان نبود. چرا كه در مالكيت و وراثت با هم اختلاف داشتند. بعنوان مثال زناي مرد، در اين تمدن نوعي ‘سبكسري’ بشمار مي‌رفت؛ اما كيفر زن زناكار مرگ بود ( ابونيا عمران ، فرحناز ، 1381 : 17).
مصر
ازدواج با محارم در مصر قديم معمول بود. شاه غالباً خواهر و يا گاهي دختر خود را براي پاك نگهداشتن خون خاندان سلطنتي به همسري بر مي‌گزيد و بدين ترتيب عادت همسري با خواهر از شاه به ساير طبقات مردم سرايت نمود، بطوريكه «در قرن دوم پس از ميلاد، دو سوم ساكنان ارسينوئه از اين قاعده پيروي مي‌كردند». بي‌شك ازدواج با محارم در آن زمان امري طبيعي به نظر مي‌رسيد. مجازات زن زنا كار طرد وي از خانه ، بدون دادن هيچ حقي بوده است (همان : 17).
بنا به نوشته ويل دورانت دختران مصري در ده سالگي آماده ازدواج مي‌شدند و پسران و دختران پيش از زناشويي مي‌توانستند آزادانه يكديگر را ببينند. قيود اخلاقي در اين باب وجود نداشت. حتي لواط در مصر طرفداراني داشته است. دختران رقاص همچون نظاير خود كه اكنون در ژاپن به سر مي‌برند، در مجامع مردان طبقات عالي كشور راه داشتند و انواع وسايل خوشگذراني و لذت جسماني را براي حاضران فراهم مي‌ساختند. اينگونه دختران گاه بدون اينكه لباسي بر تن داشته باشند، خود را تنها با دستبند و گوشواره مي‌آراستند. شواهدي در دست است كه فحشاي مذهبي نيز به اندازه محدودي وجود داشته است (دورانت ، جلد 1 ، 1344 : 56 ) .

بابل
بابليان ، روابط جنسي قبل از زناشويي را تا حدود زيادي مجاز مي شمردند ( ابونيا عمران ، فرحناز ، 1381 : 18). بنا به گفته هرودوت «بابلي‌ها عادت بسيار شرم‌آوري هم دارند، هر زني كه در آنجا تولد يافته، بايد يكدفعه در عمر خود به معبد ونوس برود و در آنجا با يك بيگانه مقاربت كند.» (دورانت ، جلد 1 ، 1344 :  288)

 


دانلود مستقیم فایل