روانشناسی · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل پاورپوینت علل کمبود ساعات مطالعه در ایران

دریافت فایل پاورپوینت علل کمبود ساعات مطالعه در ایران 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

پاورپوینت علل کمبود ساعات مطالعه در ایران,چرا ساعات مطالعه ی ایرانیان کم است؟,چرا مطالعه در ایران وضعیت ناامید کننده ای پیش رو دارد؟ ,گرانی کتاب,ممیزی کتاب,انحصار تبلیغات,کتاب نمی خوانیم چون دچار تنبلی و بی حالی شده ایم

 

توضیحات:

پاورپوینت علل کمبود ساعات مطالعه در ایران
چرا ساعات مطالعه ی ایرانیان کم است؟
چرا مطالعه در ایران وضعیت ناامید کننده ای پیش رو دارد؟ 

یکی از ویژگی های جامعه ایرانی میزان بسیار پایین مطالعه است. به واقع جامعه ی ایران را می توان جامعه ی بی مطالعه نام نهاد. جامعه ای که با کتاب قهر است . مردمی که ترجیح می دهند به جای خواندن، بشنوند. رئیس سازمان کتابخانه ملی ایران، در اردیبهشت 87 گفته است: هر شهروند ایرانی در شبانه‌روز تنها دو دقیقه از وقت خود را به خواندن کتاب اختصاص می‌دهد که این میزان در مقایسه با کشورهای توسعه یافته همانند ژاپن و یا انگلیس که سرانه مطالعه در حدود 90 دقیقه در روز است و یا در مقایسه با کشورهای در حال توسعه ای همانند ترکیه یا مالزی که این عدد نزدیک به 55 دقیقه در روز است، یک فاجعه است.

مطالعه و نشر ، شرایط ناگوار و دل آزاری دارد ، این را از شمارگان کتاب می توان فهمید. کتاب هایی با هزار ، دوهزار و در نهایت سه هزار شمارگان، وضعیت نگران کننده ای را نشان می دهند. همین کتاب هایی که با شمارگان اندک چاپ می شوند ، سال ها طول می کشد تا به فروش برسند.

فهرست مطالب:
چرا مطالعه در ایران وضعیت ناامید کننده ای پیش رو دارد؟ 
گرانی کتاب
ممیزی کتاب
انحصار تبلیغات
کتاب نمی خوانیم چون دچار تنبلی و بی حالی شده ایم 

 


دانلود مستقیم فایل