علوم تربیتی · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل گزارش کارورزی چهار (4) دانشگاه فرهنگیان

دریافت فایل گزارش کارورزی چهار (4) دانشگاه فرهنگیان 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

گزارش, کارورزی, 4, گزارش کارورزی چهار (4) دانشگاه فرهنگیان ,, براساس آخرین سرفصل دانشگاه فرهنگیان

 

توضیحات:

چکیده
ریاضیات بیش از هر موضوع دیگری در دانش آموزان اضطراب و مقاومت ایجاد می کند . اگر با اضطراب ریاضی مقابله نکنیم به یک مانع دائمی تبدیل می شود . نگرش فرد نسبت به ریاضیات بر روی مدت زمان استفاده ی او از ریاضی ، تمایل وی به دنبال کردن ریاضیات پیشرفته و حتی انتخاب مسیر شغلی فرد در آینده تأ ثیر دارد . والدین و معلمان باید از طریق همکاری با هم ، میزان اعتماد دانش آموزان را افزایش دهند.
امروزه جامعه بیش از هر زمان دیگری به ریاضیات نیاز دارد . از طریق توجه بیش تر به ریاضی می توان اضطراب ریاضی را کاهش داد . بنابراین معلمان باید شیوه های آموزشی سنتی را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند ، زیرا اغلب آن ها با روش ها و مهارت های یادگیری مفید دانش آموزان مطابقت ندارد . شیوه های گوناگون تدریس باید مورد استفاده قرار گیرند . والدین هم باید نقشی فعال در تشویق فرزندانشان به کاربرد ریاضی در زندگی روزمره داشته باشند .


فهرست مطالب

چکیده
مقدمه
فصل اول اقدام پژوهی(نحوه ی مقابله با اضطراب ریاضی).
عوامل محیطی.
شیوه های اشتباه آموزش ریاضی.
نظریه های روان شناختی
راهکارهای پیشنهادی برای کاهش اضطراب دانش آموزان.
طرح درس شماره ی یک.
طرح درس شماره ی دو
طرح درس شماره ی سه
گزارش روایتی شماره ی یک
گزارش روایتی شماره ی دو
گزارش روایتی شماره ی سه
منابع ومآخذ

فصل اول :فرآیند درس پژوهی وتوسعه حرفه ای

مقدمه

اختلالات رفتاری وعاطفی دانش آموزان از مواردی است که در سال های اخیر مورد توجه خاص دبیران و اولیای تعلیم و تربیت قرار گرفته است ،توجه ویژه به این مشکلات در کلاس های درس ،مانعی در جهت رسیدن به اهداف آموزشی وتربیتی در مدرسه و کلاس درس است.
ضمن اینکه موجب می شود دبیران در کلاس درس دچار مشکل شوند،باعث افت در عملکرد تحصیلی دانش آموزان نیز می شود،اضطراب به عنوان یک مسله ی شایع ،حداقل به طور خفیف در اکثر دانش آموزان به چشم می خورد .
بروز آن در مرحله ی حاد وشدید همراه با علایم ونشانه هایی چون دلهره ،بی قراری،بی خوابی،عصبا نیت،تشویش و نگرانی ،تعریق کف دست،تپش قلب و…است.(مهری نژاد انتشارات ابجد)
درس ریاضی یکی از درس های مهم و بنیادی دوران تحصیل دانش آموزان بوده ، که با آموختن آن روش درست اندیشیدن برای حل مسائل را فرا می گیرند و با محاسبه های عددی مورد نیاز در سایر دروس و محیط پیرامون خود آشنا می شوند . اضطراب در فراگیری درس ریاضی بر موفقیت فرد در طول تحصیلات و زندگی تأ ثیری بسزا دارد . چرا که ریاضیات بابسیاری از مشاغل و امور شخصی افراد مرتبط است . ما به عنوان والدین و مربیان باید به دانش آموزان کمک کنیم بر اضطراب ریاضی شان غلبه کنند تا بتوانند مهارت های ریاضی مورد نیاز برای موفقیتشان را کسب کنند . اضطراب امری واقعی است و ممکن است برای هر شخصی ، صرف نظر از توانایی های او در درس ریاضی ، به وجود آید . در این مقاله سعی بر آن شده است درباره چگونگی غلبه بر اضطراب درفراگیری درس ریاضی نگارش گردد .

 


دانلود مستقیم فایل