روانشناسی · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل مختصری بر موفقيت

دریافت فایل مختصری بر موفقيت 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

مختصری, بر, موفقيت

 

توضیحات:

موفقيت
تعريف موفقيت

بيشتر دانشمندان و نويسندگان سعي كرده اند تعريف جامع وكاملي از موفقيت ارائه دهند تا مورد استفاده همگان قرار گيرد، اما شمار فراوان اين تعاريف خود موجب گرديده تا به حال توصيف دقيق و مشخصي از اين كلمه در دست نباشد. تعريف شما از موفقيت چيست؟
آيا موفقيت گذراندن مدارج تحصيلي و اخذ مدرك علمي است؟ رسيدن به ثروت است؟ به دست آوردن پست و مقام است؟ داشتن همسري دلخواه، محيط خانوادگي آرام و فرزنداني شايسته است؟ آيا برتري! و بالاتري!! بر ديگران نشانه موفقيت است؟ و بالاخره آيا موفقيت اين است كه هنرمندي محبوب، نويسنده اي بزرگ و يا موسيقيداني مشهور باشيم؟
يكي از دلايل عمده تعدد تعريف موفقيت برداشتهاي گوناگون از اين مفهوم است. بسا افرادي كه به  دليل دستيابي به خواسته هايشان، خود را موفق و كامياب مي پندارند اما اين موفقيت از نظر ديگران چندان ارزش و اعتباري ندارد. بنابراين موفقيت امري نسبي است و هرگز تعريفي واحد به خود نمي پذيرد.
به نظر آلفرد اوستن «آرامش و اطمينان بهترين موفقيت است.» صاحب نظران برداشتهاي متفاوتي از موفقيت دارند اما در نظر اكثريت مردم، فرد موفق كسي است كه به آرزوهاي خود برسد و در درون رضايت خاطر احساس كند كه اين خود حاصل تلاش و كوشش مداوم در زندگي مي باشد.
در نهايت مطلب را با اين جمله به پايان مي رسانيم كه هيچ كس واقعاً موفق نيست، مگر آنكه خوشبخت باشد و نيز خوشبخت كسي است كه كاري مفيد و با ارزش انجام دهد. به اين اعتبار، تعريف فرهنگ وبستر از موفقيت به مفهوم «نيل رضايتبخش به هدف» تعريفي مناسب است.
موفقيت واقعي چيست

مي دانيم كه همه براي رسيدن به موفقيت به طور خستگي ناپذير تلاش مي كنند اما به آنچه كه در آرزويش هستند، دست نمي يابند. آيا مسير را اشتباه انتخاب كرده اند؟ هدف و مقصود مشخص و روشني نداشته اند؟ به تواناييها و امكانات خود بي توجه بوده اند؟ آيا در نيمه راه پي بردند كه هدف مورد نظر سعادتي به دنبال نخواهد داشت؟ چرا برخي از مردم پس از رسيدن به آرزوهايشان همچنان ناراضي اند؟ آيا معيارهاي نادرستي برگزيده اند؟ چرا پس از رسيدن به بالاترين مقام باز هم احساس ناخرسندي مي كنند؟ چرا شاديشان زودگذر و بي دوام است؟ چرا هنوز طعم كاميابي به دست آمده را نچشيده و از آن لذت نبرده، دنبال هدفي جديد هستند؟ آنها از زندگي چه مي خواهند كه باوجود تلاش سيري ناپذير هرگز خشنود نيستند؟
نگارنده بر آن است پاسخگوي بسياري از پرسشهاي ياد شده باشد تا بتواند به خواننده علاقمند در تعيين هدفش ياري رساند و راههاي دستيابي به موفقيت واقعي را بر وي هموار سازد.

 


دانلود مستقیم فایل