پزشکی · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل تحقیق بيماريهاي شغلي (حرفه اي)

دریافت فایل تحقیق بيماريهاي شغلي (حرفه اي) 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

تحقیق, بيماريهاي, شغلي, (حرفه, اي)

 

توضیحات:

بيماريهاي شغلي (حرفه اي)

1- بيماري هاي شغلي يا حرفه اي را تعريف کنيد؟
به اختلالات و عوارضي گفته مي شود که در محيط هاي کار غيرفني و غيربهداشتي و يا بر اثر رعايت نکردن اصول و قواعد درست انجام کار، عارض مي شوند.

2- بيماريهاي شغلي به چند دسته تقسيم مي شوند؟
1- بيماريهاي ناشي از عوامل فيزيکي
2- بيماريهاي ناشي از عوامل شيميايي
3- بيماريهاي ناشي از عوامل بيولوژيکي
4- بيماريهاي رواني

3- پنج نوع بيماري ناشي از عوامل فيزيکي را نام ببريد؟
الف) بيماريهاي ناشي از سرماي محيط کار :
اين بيماريها بيشتر از نوع سرماخوردگي هاي حاد و مزمن است که در موارد پيشرفته و شديد، منجر به انجماد نسوج و بافتها و سرانجام گانگرن عضلات خواهدشد.

ب) عوارضي ناشي از آلودگي هاي صوتي :
انواع صدا از ماشين هاي خط توليد ناشي مي شود که اثرات نامطلوبي بر روي اندامهاي مختلف بدن انسان وارد عوارضي مانند زياد شدن ضربان قلب، بالا رفتن مصرف اکسيژن بدن، زياد شدن تنفس، ناراحتي هاي گوارشي و … موجب ايجاد محيط نامساعد براي انجام کار و اختلالات عصبي و رواني، برهم زدن تمرکز فکري، کاهش بازدهي کار، تغيير آستانه شنوايي کم شدن قدرت شنوايي مي گردد.

ت) لرزش و ارتعاشات :
لرزش و ارتعاش دستگاه ها نيز عوارضي در بر دارد که بويژه براي نسوج نرم دست و يا بيشتر است و منجر به کالسيفيه شدن استخوانها، ضايعات عروقي، دردهاي روماتيسمي در سنين بالا و آرتريت حاد مي شود.

ث) بخار آب و هوا :
رطوبت نسبي مناسب براي محل کار حدود 50 تا 60 % است که اگر از اين مقدار کمتر باشد منجر به خشکي هوا و در نتيجه بروز مشکلات تنفسي مي شود و چنانچه بيشتر از اين حد باشد منجر به اشباع هوا از بخار آب و عوارضي مانند اشکال در تنفس پايين آمدن ديد چشم، زنگ زدگي و فرسودگي دستگاهها و لوازم مي شود.

ج)اشعه :

 


دانلود مستقیم فایل