روانشناسی · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل پاورپوینت روانشناسی ارتباط میان فردی در محیط کار (26 اسلاید)

دریافت فایل پاورپوینت روانشناسی ارتباط میان فردی در محیط کار (26 اسلاید) 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

پاورپوینت روانشناسی ارتباط میان فردی در محیط کار (26 اسلاید),مهارت های ارتباطی,مهارت های کلامی در ارتباط بین فردی,مهارت گوش دادن در ارتباط بین فردی,مهارت بازخورد در ارتباط بین فردی,صريح و صادق بودن در روابط میان فردی,برقراری یک ارتباط میان فردی

 

توضیحات:

پاورپوینت روانشناسی ارتباط میان فردی در محیط کار (26 اسلاید)

مقدمه
يكي از نشانه‌هاي سلامت رواني ، وجود روابط سالم بين فردي است. روابط گرم و صميمي با انسان‌هاي ديگر منبع اعتماد ، راحتي و آسايش هر كدام از ماست. حمايت اجتماعي در واقع پيوند‌هاي اجتماعي ميان افراد است كه باعث ايجاد امنيت، آرامش، اهميت و احترام در افراد مي‌شود. براي بهره‌گيري از اين شبكه ارتباطي بايد برخي مهارتها را آموخت. مهارت‌هايي كه به ايجاد روابط بهتر ما با ديگران كمك مي‌كند. در چنين فضايي افراد براين باورند كه تنها نيستند و متعلق به گروهي از انسان‌ها مي‌باشندكه در مواقع ضروري مي‌توان از آنها كمك گرفت.

تعریف روابط بین فردی
روابط بین فردی فرایندی است که در آن یک فرد اطلاعات و احساسات خود را از طریق پیام  های کلامی و غیر کلامی به یک فرد یا افراد دیگر می رساند.این توانایی موجب تقویت رابطه گرم و صمیمی با دیگران ،و رفع تضاد ها و تعارض ها می شود.  دوستان نسبت به اعضای خانواده و برای زنان نسبت به مردان بیشتر است.

نکات:
ارتباط میان فردی اساس و شالوده هویت و کمال انسان است و مبنای اولیه پیوند با دیگران را تشکیل می دهد .
ارتباط موثر موجب شکوفایی افراد و بهبود کیفیت روابط می شود .
ارتباط غیر موثر جلوی شکوفائی انسان را می گیرد و برای روابط حکم سم را دارد .

ارتباط میان فردی ، خون حیات بخش روابط هدفمند است .

اهمیت ارتباط
در عصر حاضر، اهمیت برقراری ارتباط (Relationship) به حدی است که انسان پیوسته به ابداع و ساخت انواع وسایل، ابزارها، روش ها و شیوه های کارآمد تر ارتباط بین جمعی و فردی کوشیده است. مهارت های ارتباطی به عنوان یک مفهوم اساسی، با ترکیبی از زمینه های مختلف مهارت های تخصصی شغلی، مهارت های ارتباط با مشتری، روانشناسی، مدیریت و ارتباطات می باشد. آموزش و توسعه ی منابع انسانی نه تنها در ایجاد دانش و مهارت ویژه ی کارکنان نقش بسزایی دارد، بلکه موجب می شود افراد در بالا بردن سطح کارایی و اثر بخشی سازمان نیز سهیم باشند.


مباحث دیگر:

مهارت های ارتباطی
مهارت های کلامی در ارتباط بین فردی
مهارت گوش دادن در ارتباط بین فردی
مهارت بازخورد در ارتباط بین فردی
صريح و صادق بودن در روابط میان فردی
برقراری یک ارتباط میان فردی خوب در محیط کار
اعتماد سازی در روابط میان فردی در محیط کار
توانایی گوش دادن تان در روابط میان فردی در محیط کار
ورود مسائل شخصی به محل کار ممنوع!
حفظ حریم شخصی در روابط میان فردی در محیط کار
ارتباط شفاف در روابط میان فردی در محیط کار
بهبود روابط میان فردی در محیط کار
مخالفت نمودن به شيوه مناسب در محل کار
چگونه رابطه کاری میان فردی خوبی در محیط کار ایجاد کنیم
تعارض در روابط بین فردی
پایان

 


دانلود مستقیم فایل