اقتصاد · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل تحقیق تولید ناب و تولید دستی

دریافت فایل تحقیق تولید ناب و تولید دستی 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

تحقیق, تولید, ناب, و, تولید, دستی

 

توضیحات:

توليد ناب و ERP :
موضوع توليد و طبقات آن از شروع تا پايان همواره مورد توجه اقتصاددانان وپژوهشگران اقتصادي بوده . در اين پروژه سعي كرده ايم تاريخچه اي از توليد و توضيحاتي نسبتاً كافي در مورد توليد دستي و توليد انبوه و بحث مختصري در مورد توليد ناب كه آخرين مرحله توليد مي باشد داشته باشيم و در قسمت دومسيستم جديد انبارداري ERP را مورد بحث و بررسي قرار داده ايم كهدر آن تاثير سيستم جديد ERP رابر كنترل موجوديها و كاهش قيمت تمام شده را مشخص مي كند .

توليد ناب :
مقدمه :
دو انقلاب در ابتدا و انتهاي قرن بيستم رخ داد . انقلاب آغازين همانا ظهور توليد انبوه و پايان عصر توليد دستي است و انقلاب پاياني ظهور توليد ناب و خاتمه يافتن عصر توليد انبوه است . اكنون جهان در آستانه عصري جديد به سر مي برد ، عصري كه در آن دگرگوني شيوه هاي توليد محصولات و ساخته هاي بشر چهره زندگي اورا يكسره دگرگون خواهد كرد .
پس از جنگ جهاني اول هنري فورد و آلفرد اسلون (مير جنرال موتورز) توليدات صنعتي جهان را از قرون توليد دستي كه شركتهاي اروپايي رواج داده بودند ، به در آوردند و به عصر توليد انبوه كشاندند . و با ترويج اين شيوه توليد در تمام صنايع اين كشور (آمريكا) رهبر جديد شيوه هاي توليد گرديد و صنعت خودروسازي موتور و قلب تپنده اقتصاد در اين كشور شد . در همين راستا ، پيتر دراكر در سال 1946 لقب «صنعت صنعتها» را به صنعت خودروسازي اطلاق كرد .
همچنين توليد ناب در سالهاي پاياني جنگ جهاني دوم توسط تااي چي اوهنو در شركت خودروسازي تويوتا در كشور ژاپن مطرح گرديد . بحث توليد ناب در سال 1990 توسط جيمز ووماك و همكارانش از دانشگاه MIT در قالب يك كار تحقيقي با عنوان «ماشيني كه جهان را تغيير داد» منتشر گرديد . او و همكارانش توليد ناب را تقريباً به عنوان تركيبي از مدل توليد سنتي (FORD) و كنترل اجتماعي در محيط توليد ژاپني مي شناسند .
بنابراين بحث توليد ناب ، و ساير شيوه هاي توليدي با صنعت خودروسازي گره خورده است و براي توصيف شيوه توليد ناب نياز به بررسي سه شيوه توليدي بالاست تابا مقايسه آنها تفاوت و امتيازاتش معلوم گردد .

توليد دستي :
يك توليدگر دستي از كارگران بسيار ماهر و ابزارهاي ساده اما انعطاف پذير استفاده مي كند تا دقيقاً آنچه را بسازد كه مشتري مي خواهد . يعني يك واحد در يك زمان برخي مشخصه هاي توليد دستي عبارتند از :
1-وجود نيروي كاري ماهر ؛
2-وجود سازماندهي سيار متمركز ؛
3-به كارگيري ابزار آلات ماشيني چند كاره

 


دانلود مستقیم فایل