اقتصاد · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل تحقیق بسترهای سرمایه گذاری مناسب با توجه به سرمایه ، فرصتها و تهدیدها

دریافت فایل تحقیق بسترهای سرمایه گذاری مناسب با توجه به سرمایه ، فرصتها و تهدیدها 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

تحقیق, بسترهای, سرمایه, گذاری, مناسب, با, توجه, به, سرمایه, ,, فرصتها, و, تهدیدها

 

توضیحات:

بسترهای سرمایه گذاری مناسب
با توجه به سرمایه ، فرصتها و تهدیدها

فهرست مطالب

مقدمه ……………………………………………………………………………………………….. 3
بازار بورس ……………………………………………………………………………………….. 5
بازار زمین …………………………………………………………………………………………. 6
بازار مسکن ……………………………………………………………………………………….. 7
سپرده های سرمایه گذاری ……………………………………………………………………. 8
اوراق مشارکت …………………………………………………………………………………… 9
بررسی و تحلیل بسترهای سرمایه گذاری ……………………………………………….. 10

مقدمه:

بی شک اکثر ما آرزو داریم که با منابع محدودی که در اختیار داریم زندگی نسبتاً مطلوبی را فراهم نماییم. آما آیا فکر کرده ایم که باید چه کاری انجام دهیم؟ آیا فرصتها و تهدیدها را شناسائی کرده ایم؟ اصلاً آیا می شود با سرمایه ای کم و مدنظر گرفتن فرصتها و تهدیدها به سود مناسبی برسیم؟
این سؤالات باعث شد تا در خصوص بسترهای سرمایه گذاری تحقیقاتی انجام داده و با توجه به وضعیت کنونی در کشور استفاده از این بسترها مورد بررسی واقع شود. امید است چنانچه این مطالب ایده ای مناسب جهت یک حرکت خوب را ارائه ندهد لااقل پیش درآمدی باشد برای تحقیق و فعالیت درجهت رسیدن به یک ایده خوب.
دورانهای اقتصادی شامل دوران تورم ، رکود و رکود تورمی می شود و در هر کدام از شرایط مذکور مردم جهت اقتصاد زندگی شان تصمیمات خاص اتخاذ می کنند . قبل از بررسی این تصمیمات لازم است تا نحوه آرایش دارایی های نزد مردم تشریح شود . ابتدا نحوه آرایش داراییها به قرار زیر است :
+ پس انداز ) سپرده های غیر دیداری + سپرده های دیداری + وجوه نقد در دست مردم = آرایش دارایی های نزد مردم
(زمین ، مسکن ، مواد اولیه و …) سایر دارائیها + اوراق مشارکت و سهام + (سپرده سرمایه گذاری
همانطور که ملاحظه می شود از سمت چپ به سمت راست هم درجه نقدینگی کمتر می شود و هم درجه نقد شوندگی . مردم در دوران تورم که سطح عمومی قیمتها افزایش می یابد تمایل دارند تا داراییهایی که سود آوری بیشتر دارد را به تملک درآورند و در فرصتی مناسب به فروش برسانند لذا سمت راست فرمول بالا سنگین تر می شود . اما در دوران رکود که تقاضا برای اغلب کالا کاهش می یابد مردم تمایل دارند تا نقدینگی بیشتری نزد خود نگهداری نمایند یا از آیتم هایی استفاده کنند ( فرمول بالا ) که درجه نقدشوندگی بیشتری دارند . لذا سمت چپ فرمول سنگین تر می شود .
در حال حاضر اقتصاد کشور ما در حال ورود به دوران رکود است و این متاثر از بحران مالی در آمریکا و کشورهای اروپایی است هر چند سیاستهای انقباضی بانک مرکزی و دولت جهت کنترل تورم تاکنون مفید بوده اما این موضوع به وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی طی سال آینده ، کمک خواهد کرد . ولی طی بررسی انجام شده ، کشورهای اروپایی و آمریکا در حال تزریق پول در جامعه هستند و بدلیل اینکه پول این کشورها یک پول بین المللی می باشد در نتیجه این تزریق پول به سرعت به کشورهای دیگر نیز سرایت پیدا کرده و در مجموع حالت رکود تورمی را ایجاد می نماید . حال لازم است بعضی از بستر های سرمایه گذاری را مورد بررسی قرار دهیم .

بازار بورس

بازار بورس اوراق بهادار بازاری است که در آن سهام انواع و اقسام شرکتهای تولیدی ، خدماتی ، بازرگانی و تجاری در حال دادو ستد است. سرمایه گذاری در این بازار به جهت سودآوری کوتاه مدت و بلند مدت به آیتم های زیر بستگی دارد:
1- آشنایی با صورتهای مالی و نسبتهای مالی و استخراج اطلاعات مورد نیاز از آنها.
2- داشتن اطلاعات بازار از طریق اینترنت یا جراید به صورت روزانه
3- بررسی و تحلیل بازار با توجه به آیتم های بالا و سیاستگذاری های دولت.
سرمایه ای که در این خصوص می توان بکار برد حدوداً بین 000/000/10 ریال تا 000/000/100 مناسب می باشد.

 


دانلود مستقیم فایل