علوم تربیتی · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل تحقیق روش های مطالعه و برنامه ریزی

دریافت فایل تحقیق روش های مطالعه و برنامه ریزی 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

تحقیق, روش, های, مطالعه, و, برنامه, ریزی,

 

توضیحات:

روش های مطالعه و برنامه ریزی
 فنون موفقيت براي كنكور
از آن جايي كه براي موفقيت در كنكور عوامل بسيار سهيم هستند در اين فصل نكات مهم در روش مطالعه كنكور ارائه خواهد شد.
1- مثبت گرا باشيد خود را فرد موفقي ببينيد،‌ به خودتان اطمينان دهيد كه موفق مي شويد زيرا مثبت فكر كردن باعث اعتماد به نفس مي شود و هيچ وقت جنبه هاي منفي را در نظر نگيريد زيرا باعث نااميدي و د لسردي شما مي شود اگر خود را باور نداشته باشيد آن وقت چه انتظاري از ديگران داريد كه برايتان قضاوت مثبتي داشته باشند.
كسي كه خود را كم استعداد- كم حافظه مي بيند و نوعي تصوير منفي از خود دارد ضربه محكمي بر ذهن خود وارد مي كند.
پس من حافظه قوي دارم و مي خواهم موفق شوم و حتما موفق مي شوم.
2- اگر خود را براي كنكور آماده مي كنيد بيهوده وقت خود را تلف نكنيد.
هرزماني آمادگي لازم را داشتيد، مطالعه را شروع كنيد و دائما’ وقت مطالعه را به عقب نياندازيد. زيرا كم كم به دنبال سپري شدن وقت خود احساس نااميدي خواهيد كرد و سعي كنيد هيچ وقت به دنبال فرصت مناسب براي مطالعه نباشيد. از همين فرصت موجود نهايت استفاده را ببريد و همه زمانها براي مطالعه ارزشمند باشد، زمان براي همه يكسان است. اما فقط تعدادي از افراد طرز استفاده صحيح آن را مي دانند، و اينان هستند كه در كنكور و مراحل مختلف زندگي موفقند.
– متخصصين امور مطالعه، اغلب محتواي يك كتاب را حرف ربط، حرف اضافه و مشابه آن ذكر كرده اند تا اين كه معني و مفهوم خاصي را برداشته باشد. لذا همه محتواي يك كتاب مهم و مفيد هستند كه آنهم بايد به صورت كلمات كليدي يادداشت شوند.
– تعدادي از داوطلبان كنكور براي خواندن كتابهاي درسي اينطور فكر مي كنند كه ابتدا بايد كتاب را به طور كامل بخوانند و بعد سراغ كتاب ديگري بروند.
اين روش خواندن صحيح نيست. در هرصورت بايد اين نكته را مدنظر داشته باشيد كه ابتدا كتاب هاي مورد علاقه تان را بخوانيد و از طرفي در طول روز فقط يك كتاب خاص را نخوانيد بلكه ساعات مطالعه را به چند قسمت تقسيم كنيد و در هرزماني يك بخش از كتاب را بخوانيد. اين روش در فرآيند مطالعه بسيار مهم و مفيد است.
حتي المقدور سعي كنيد يك كتاب تخصصي و يك كتاب عمومي مطالعه كنيد، يعني يك كتاب مربوط به تجزيه تحليل و يك كتاب عمومي و يا حفظي.
– مطالعه دروس به ويژه اگر به منظور قبول شدن در كنكور باشد، نيازمند طرح يك برنامه جامع و مانع است كه در آن از تمام شرايط به بهترين نحو استفاده شود. آنهايي كه بدون برنامه شروع به خواندن كتاب مي كنند و نمي دانند كه چه مدتي يا چند صفحه را مي خواهند بخوانند، هيچ گونه اطلاعات اوليه اي نسبت به كتاب ندارند و به اصطلاح خودشان آن قدر مي خوانند تا سه شوند، بدانند كه بدترين شيوه مطالعه را انتخاب كرده اند و بعد از مدت كوتاهي مطالعه خستگي عارض گشته و حواس پرتي باعث كاهش راندمان خواهد شد. مانند معماري كه ساختمان را بدون نقشه قبلي شروع كرده است. درهنگام برنامه ريزي دروس مهم تر كه بايد زمان مطالعه بيشتري را به آنها اختصاص دهيد دروسي هستند كه از ضريب بيشتر برخوردار هستند و يا در آنها ضعف بيشتري را درخود احساس مي كنيد، كه در قسمت بعدي كتاب اهميت و الويت دروس درج شده است.
– هرچند وقت يك بار براي خود يك آزمون آزمايشي ترتيب دهيد. براي اين منظور مي توانيد از تست هاي كنكور سال گذشته و كتاب هاي كمك آموزشي معتبر كه به صورت تستي تهيه شده اند استفاده كنيد. شركت در آزمون هاي آزمايشي كه از جانب سازمان هاي آموزشي معتبر برگزار مي شوند نيز بسيار كمك كننده است و سعي كنيد همه مواردي را كه در كنكورهاي آزمايشي تجربه مي كنيد فقط اطلاعات نباشند. طريقه تست زدن، دقت، سرعت و غيره كه در جلسه كنكور اصلي گريبانگيرمي شود را ياد بگيريد تاگرفتار عوامل جانبي نشويد.

 


دانلود مستقیم فایل