علوم تربیتی · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل تحقیق تأثير ويژگيهاي فردي منابع انساني بر اثربخشي مدارس غيرانتفاعي

دریافت فایل تحقیق تأثير ويژگيهاي فردي منابع انساني بر اثربخشي مدارس غيرانتفاعي 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

تأثير ويژگيهاي فردي منابع انساني بر اثربخشي مدارس غيرانتفاعي,تحقیق تأثير ويژگيهاي فردي منابع انساني بر اثربخشي مدارس غيرانتفاعي

 

توضیحات:

تأثير ويژگيهاي فردي منابع انساني بر اثربخشي مدارس غيرانتفاعي 1
مقدمه 3
بيان مساله 4
اهميت موضوع 5
سوالات تحقيق 6
اهداف تحقيق 7
فرضيه هاي تحقيق 8
روشها و ابزار جمع آوري داده ها و اطلاعات 9
روش تجزيه و تحليل داد ها و اطلاعات 11
تجزيه و تحليل داده ها و اطلاعات 14
پيشنهادات بر مبناي نتايج تحقيق 18
مقايسه اثربخشي مدارس دولتي با مدارس غير انتفاعي 21
سلامت سازماني 25
مفهوم سلامت 26
سلامت سازماني 27
پوياييهاي سازماني 27
ويژگيهاي سازمان سالم 28
مولفه هاي سلامت سازماني 31
كاركردهاي سيستم 34
سلامت سازماني و اثربخشي 34
مروري بر تحقيقات انجام شده درمورد سلامت سازماني 36
نتيجه گيري و پيشنهادات 40

تأثير ويژگيهاي فردي منابع انساني بر اثربخشي مدارس غيرانتفاعي
چكيده
نيروي انساني نقش سازنده و كليدي در پيشبرد ماموريتها، هدفها، سياستها، خط مشي ها و استراتژيهاي سازمان داراست و از اركان رشد و بقاي سازمان محسوب مي‌گردد .در هر سازماني به منظور اثربخش نمودن امور و نيل به هدفهاي سازماني از معيارهايي استفاده مي‌كنند. اهم اين معيارها عبارتند از جذب، آموزش و حفظ نيروي انساني كارآمد و متخصص. از آنجا كه ويژگيهاي فردي منابع انساني با اثربخشي سازماني رابطه دارد، در اين راستا محققين براي دستيابي به نتايج مطلوب هدفهاي علمي و كاربردي را مدنظر قرار داده‌اند. بدين منظور قصد بررسي و پاسخگويي به اين سوالات را دارند:
(1) آيا بين سابقه كاري منابع انساني واثر بخشي مدارس غير انتفاعي رابطه معني داري وجوددارد؟ (2) آيا بين تحصيلات منابع انساني و اثر بخشي مدارس غير انتفاعي رابطه معني داري وجود دارد؟
(3) آيا بين شخصيت منابع انساني و اثربخشي مدارس غير انتفاعي رابطه معني داري وجود دارد؟
در اين تحقيق، سابقه كار، تحصيلات و شخصيت متغير مستقل و اثربخشي متغير وابسته در نظر گرفته شده است. با توجه به سوالات تحقيق سه فرضيه براي آن تدوين گرديد كه براي تجزيه و تحليل فرضيه ها پرسشنامه 47 سوالي طراحي، توزيع و جمع آوري شد. پس از بررسي و تحليل سوالات و آزمون فرضيه ها به روش «كاي دو» مشخص گرديد كه بين سابقه كاري منابع انساني و اثربخشي (فرضيه اول ) رابطه معني داري وجود ندارد ولي بين تحصيلات و شخصيت منابع انساني و اثربخشي سازماني (فرضيه دوم و سوم ) رابطه معني داري وجود دارد.
كليدواژه : اثربخشي؛ Effectiveness؛ شخصيت؛ Personality؛ تجربه كاري؛ Experience؛ تحصيلات؛ Education؛ منابع انساني؛ Human Resources
________________________________________

1- مقدمه
از زماني كه علم مديريت و سازمان در اوائل سال 1900 به سرعت بسط يافت، تكاملي درباره ماهيت و وظيفه سازمانها و معيار اثربخشي سازماني پديدار گشت. اين مفاهيم در تعامل پويا و همگام با موسسات و كمپاني هاي بزرگ جوامع جهاني رو به رشد، رشد نموده و تكامل يافت. در طول تاريخ يك صد ساله نيز مفاهيم ناب و اصلي در باره افراد، سازمانها، كارگران، مديران، سيستمها و شبكه ها رشد پيدا نموده و باعث شكل دهي به انديشه و رفتار مديران، كاركنان و سياستگذاران گرديد (بيكر و برنچ 2002). دنياي امروز دنياي سازمانهاست و نيروي انساني به عنوان با ارزش ترين منابع سازماني، متوليان آن محسوب مي‌شوند.

 


دانلود مستقیم فایل