پزشکی · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل تحقیق روشهای جلوگیری از بارداری ( تنظیم خانواذه )

دریافت فایل تحقیق روشهای جلوگیری از بارداری ( تنظیم خانواذه ) 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

تحقیق, روشهای, جلوگیری, از, بارداری, (, تنظیم, خانواذه, )

 

توضیحات:

فهرست
عنوان
مقدمه
روشهاي خوراكي جلوگيري از بارداري oral contraceptive
تاريخچه History
آزمايش با هورمون‌ها Wxperiments
پيشرفت‌هاي موثر در قرص‌هاي جلوگيري از بارداريDevelopment of on effective
قابليت دسترسي عمومي public availability
مصرف جلوگيري كننده ها در كشورهاي مختلف
فرانسه France
ژاپن Japan
طرز استفاده use
قرص‌هاي دوره‌اي Seasonale
مكانيسم عمل Mechanism of action
جلوگيري از بارداري در مقابل سقط جنين Contraception vs aborticn debate
موثر بودن Effectiveness
بسته بندي Packaging
تداخل داروها Drug interactions
عوارض جانبي side- effects
تاثير بر جنسيت و روابط جنسي Effect on sexuality
فرمول قرص‌ها fromulations
نكاتي كه بايد مورد توجه قرار گيرد Cautions anf contraindications
استفاده بدون هدف جلوگيري از بارداري Non- contraceptive uses
تاثيرات اجتماعي و فرهنگي Social and cultural impact
تاثيرات محيطي Environmental impact
نتايج و منابع

مقدمه
از‌ آنجاييكه جمعيت به اشكال مختلف بر نظام اجتماعي و ابعاد مختلف اقتصادي فرهنگي و آموزشي و غيره اثر مي‌گذارد و هدف دولت حفظ تعادل و بقاي نظام اجتماعي است اين بنده حقير به همراه گروه پژوهشي تصميم گرفتيم به عنوان اعضاي كوچكي از اين جامعه اطلاعات اندكي از روشهاي جلوگيري از بارداري ارائه دهيم ولي از آنجا كه اين روشها بسيار متنوع و گسترده است ما نتوانستيم اطلاعاتي در مورد همه آنها ارائه دهيم و مطالبي اندك در مورد قرص‌هاي جلوگيري از بارداري تهيه كرديم تا شايد بتوانيم به عنوان اعضاي كوچكي از اين جامعه در كنترل جمعيت نقش داشته باشيم.

روشهاي خوراكي جلوگيري از بارداري oral ontraceptive
روشهاي خوراكي كه معمولاً به عنوان «قرص» شناخته شده‌اند، مواد شيميايي هستند كه از راه دهان مصرف مي‌شوند تا از بارداري طبيعي جلوگيري كنند. قرص‌هاي جلوگيري از باردارياز سال 1960 در بازار موجود بوده‌اند و براي اكثر مردم شناخته شده ‌اند. ميليونها زن در سراسر جهان آنها را استفاده كرده‌اند و البته كاربرد‌ها و نتايج متفاوتي داشته است. يك چهارم زنان بارور در انگلستان از قرص استفاده مي‌كنند و تنها يك درصد از زنان ژاپن اين قرص را بكار مي‌برند. جلوگيري كننده‌هاي دهاني مخصوص مردان هند و نيازمند تحقيق و پژوهشي در اين مورد است.

تاريخچه History
تا دهه 1930 دانشمندان ساختار هورمون هاي استروئيد را مشخص كردند و دريافتند كه ميزان بالاي استروژن، آندروژن يا پروژسترون از بارداري جلوگيري مي‌كند واين هورمون ها را شركت‌هاي اروپايي از حيوانات بدست مي‌آورند و بسيار گران بود.
در سال 1939 راسل ماركه، استاد شيمي ارگانيك در دانشگاه ايالت پنسيلوانيا، روشي را براي سنتز پروژسترون از گياه گسترش داد كه البته اين روش نيز بسيار گران و پرهزينه بود پس ازسه سال تحقيق مداوم او مادة ديگري را به دست آورد كه از نوعي سيب زميني وحشي مكزيكي در جنگلهاي واراكروز نزديك اوريزابا پيدا كرده بود از آنجايي كه نتوانست سرمايه گذار خود يعني پاركه- ديويس را براي توليد پروژسترون از سيب‌زميني مكزيكي را راضي كند و پنسيلوانيا را ترك كرد و در سال 1944 دو همكر مكزيكوسيتي پيدا كرد و بنابراين قيمت هورمون پروژسترون 200 برابر در هشت سال بعد از آن كاهش پيدا كرد.
در اواسط قرن بيستم راه براي توليد باز شده بود ولي شركت‌هاي داروسازي، دانشگاهها و دولت‌ها، علاقه اي به اين زمينه نشان نمي‌دادند.

آزمايش هورمون‌ها Wxperiments
در اويل سال 1951، يك فيزيولوژيست بنام گرگوري پينكوسي كه روي هورمون تحقيق مي‌كرده موسس WFEB در ماساچوست بود با مارگرت سنگه كه موسس اوليه جنبش جلوگيري از بارداري بود را در ملاقات كرد مارگارت به پينكوس كمك بسياريكرد كه تحقيقات خود را در اين زمينه ادامه بدهد. تحقيقات در 25 آوريل سال 1951 به همراه فيزيولوژيست ميني‌چاوچنگ كه در سال 1937 هورمون پروژسترون را روي خرگوش ها آزمايش كرده بود آغاز شد.
در اكتبر 1951، شركت بي. دي. سيرل درخواست پينكوس را مبني بر پايه‌گذاري تحقيق روي هورمون رد كرد ولي او را به عنوان مشاور پذيرفت.
درمارس 1952، سنگه يادداشتي درباره پينكوس به دوست و حامي قديمي‌اش كه يك انسان شناس بود بنام دولسكه مك كه‌ميك نوشت او از (WFEB) ديدار كرد در 6 ژوئن 1953 و سپس با پينكوس مشغول تحقيق در اين زمينه شد.
پينكوس و مك كه‌ميك به همراه يك استاد دانشگاه بنام جان راك كه متخصص ناباروي بود تحقيقات خود را درباره‌ي زنان ادامه دادند. در يك كنفرانس علمي در 1952 پينكوس و راك به اين نتيجه رسيدند كه با هم يك هدف را دنبال مي‌كنند. در 1952 پينكوس نتايج تحقيق سه ماهه خود را درباره معرف خوراكي پروژسترون اعلام كرد كه در اين ميان 15 درصد باردار شده بودند.
در سال 1953، بنا به پيشنهاد پينكوس، راك اين روش را با 300 ميلي‌گرم در روز مصرف پروژسترون و مصرف آنها در تنها 20 روز از دوره‌ماهيانه زنان آزمايش كرد.
پس از روز بيستم بيماران قرص مصرف نمي‌كردند تا دوره قاعدگي آغاز شود. باز هم 15 درصدبارداري در طول چهار ماه مشاهده شد. اما 20 درصد از دچار بي‌نظمي در قاعدگي شدند و مشخص شد كه ميزان بيشتر و مرغوبتري پروژسترون مورد نياز است.
پيشرفت‌هاي موثر در قرص‌هاي جلوگيري از بارداري Development of on effective
پينكوس از دوستان داروشناس خواست كه تركيبات شيميايي حاوي پروژسترون را برايش بفرستند. پانگ 200 نوع تركيب پروژسترون را در حيوانات مورد بررسي قرار دد و موثرترين آنها سينتكس نروتيفدون و سيرل نروتيندرول و نودتاندولون بودند.

 


دانلود مستقیم فایل