مدیریت · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل پاورپوینت نظريه اسلام در مديريت‏ منابع انسانى (29 اسلاید)

دریافت فایل پاورپوینت نظريه اسلام در مديريت‏ منابع انسانى (29 اسلاید) 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

پاورپوینت نظريه اسلام در مديريت‏ منابع انسانى (29 اسلاید),پاورپوینت نظريه اسلام در مديريت‏ منابع انسانى ,«رشد» در اصطلاحات عرفى و معمولى,انواع رشد,اهتمام به مديريت منابع انسانى,مديريت مبتنى بر رشد از ديدگاه قرآن,ملاك رشد در مديريت,مديريت رحمان

 

توضیحات:

اسلاید 2
نظريه رشد و مديريت رحمانى
مديريت منابع انسانى، كه شرح آن رفت، جايگاه مهمى در مكاتب مديريتى كسب كرده است. در اين مديريت، آن‏چه بايد اداره شود، انسان‏ها هستند كه ركن اصلى هر سازمان به شمار مى‏ روند. نظريه اسلام در اين باره، «نظريه رشد» است كه شامل انسان و مواد، هر دو مى‏شود؛ يعنى رشد انسانى و سازمانى را با هم در نظر مى‏گيرد. اين نظريه را نخستين بار، استاد شهيد مطهرى در بيش از يك دهه پيش از انقلاب، در دو سخنرانى و مقاله «مديريت و رهبرى» و «رشد» عرضه كرد و با اين كار، پيش‏قراول بحث مديريت اسلامى و عرضه كننده نظريه اسلامى براى آن شد.

اسلاید 3
،«مديريت رحمانى» يا «مديريت رحيمانه»
،«مديريت رحمانى» يا «مديريت رحيمانه» است كه شرح مديريت خداوند تبارك و تعالى بر انسان و جهان است كه مديريت‏پژوهان اسلامى در روند تكاملى مباحث ادارى اسلام، به آن رسيده‏اند و ما با تعريف و تعميق و گسترش آن، شاهد كشف يك مكتب مديريتى وحيانى و فطرى خواهيم بود. اين دو نظريه، به كمك هم، مديريت اسلامى را معرفى مى‏كنند. هر دو نظريه، به اجمال در اين تحقيق بررسى خواهند شد.

اسلاید 4
نظريه رشد در مديريت اسلامى‏
اگر بخواهيم براى رهبرى و مديريت، با همه گسترش و شمولى كه يافته است، مرادفى در مصطلحات اسلامى پيدا كنيم، بايد بگوييم كه ارشاد و رشد يا هدايت و رشد، قدرت رهبرى، همانا قدرت بر هدايت و ارشاد است. در اصطلاحات اسلامى، قدرت مديريت، همان است كه در اصطلاح فقه اسلامى، «رشد» ناميده شده است.

مباحث دیگر……
«رشد» در اصطلاحات عرفى و معمولى
انواع رشد
اهتمام به مديريت منابع انسانى
مديريت مبتنى بر رشد از ديدگاه قرآن
ملاك رشد در مديريت
مديريت رحمانى يا رحيمانه
مبانى مديريت رحمانى
نظام مديريتى خداوند
پردازش مديريت رحمانى
چگونگى كشف و تبيين اصول مديريت رحمانى
ويژگى ‏هاى قواعد ادارى مديريت رحمانى
ارتباط مديريت رحمانى و نظريه رشد
مديريت رحمانى رسول خدا(ص)
پایان
منابع

 


دانلود مستقیم فایل