تربیت بدنی و ورزش · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل نور پردازی برای بیلیارد

دریافت فایل نور پردازی برای بیلیارد 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

نور, پردازی, برای, بیلیارد,نور پردازی برای بیلیارد

 

توضیحات:

نور پردازی برای بیلیارد :
بهترین نور برای میز بیلیارد نور فلورسنت می باشد در مقایسه بالامپ های نئون قدیمی نور فلورسنت برای چشم بهتر و نیز از نظر اقتصادی با صرفه تر می باشد ،‌ زیرا دوام آن بیشتر است . تولید کنندگان اکنون نور لامپ های فلورسنت را به جای لامپ های قدیمی پیشنهاد می کنند به خاطر اینکه از ایجاد سایه ی توپ به خصوص در نزدیک ریل کوتاه جلوگیری شود نور بیلیارد باید در طول میز امتداد داشته باشد این نور در دید واضح تر توپ ها و گوشه ها موثر است .
پوشش میز بیلیارد و توپ ها :
روزگاری پارچه بیلیارد به طول معمول از جنس نمد بود اما امروزه این پوشش از جنس پشم شیشه یا پشم معمولی و یا مخلوط (پشم و نایلون) می باشند پشم شیشه که از لحاظ هزینه گرانتر است شامل الیاف تابیده می باشد که بر دوام سطح بازی تاثیر می گذارد زیرا پیلینگ آن حداقل می باشد پیلینگ به زمانی ارجاع دارد که الیاف به صورت ریزه های کوچک پارچه از آن جدا شده و روی سطح میز پخش می شوند اگر چه می توانید میز خود را در هر رنگی که می خواهید خریداری نمایید اما باید رنگی را انتخاب کنید که چشم را نزند رنگ قرمز ، ارغوانی و امثال این ها ممکن است در یک نگاه زیبا به نظر برسند اما خستگی چشم خیلی زود حادث میشود .
بیشتر توپ ها که در ایالات متحده توزیع و پخش میشوند از یک نگاه کمپانی می باشند سالوک که در بلژیک واقع شده است بهترین نام را تحت عنوان آرامیس برای سازنده ی توپ به خود اختصاص داده است . سالوک بیش از 900 نوع متفاوت توپ تولید می کند و آن ها را به سر تا سر کره ی زمین صادر می نماید .
زمانی توپ ها می بایست از عاج ، ترکیبات دیگر و خاک رس ساخته می شوند اما امروزه جایگزینی پایدار تر آن عمدتاً مخلوطی از فنل مرزینی می باشد . توپ های آسیایی از رزین های پلیستری ساخته می شوند و این باعث می شود که برای تولید ارزان تو باشند همراه با کیفیتی که آن ها را برای استفاده ی محدود در میز های خانگی مناسب می سازد از آنجا که ترکیبات مثل و رزین در مقابل نور حساس هستند . قسمت سفید توپ های بیلیارد به مرور زمان زرد می شود اما این در کیفیت بازی آن ها تاثیری نمی گذارد برای جلوگیری از تجمع گچ و آلودگی و چربی ، باید توپ ها را تمیز نمود بسیاری از مردم توپ های خود را روغنی می زنند این کار در عین حال که باعث میشود توپ بزرگتر به نظر بیاید ممکن است باعث کاهش اصطکاک و سر خوردن توپ به روی سطح صاف میز شود .
اندازه ی استاندارد توپ بیلیارد قطر   اینچ با وزن 6 اونس می باشد .
چوب بیلیارد :
نه چندان سال پیش یک چوب و با کیفیت تنها 100 دلار قیمت داشت اما ین مربوط به آن زمان است امروزه چوب های ساخت آمریکا که دو قطعه ای هستند بیداد کرده اند ،‌و بازار قیمت آن ها مرتباً بالا و بالاتر میرود به علاوه چوب های گرافیتی و مخلوطی از چند ماده که چند سال قبل به بازار معرفی شده اند اخیراً محبوبیت بیشتری کسب نموده اند طول استاندارد یک چوب بیلیارد 1 متر و 47 سانتیمتر است قد بازیکنی به اندازه طول دست او مهم نیست گر چه قدا و طول دستش باید با هم تناسب داشته باشند . اگر شما کوتاه قد هستید یک چوب بلند ممکن است باعث عدم تعادل شما شود از طرف دیگر اگر شما بلند قد هستید بازوان بلندی دارید تمایل دارید که چوب را عقب تر بگیرید تا به یک موقعیت مناسب برای ضربه زدن برسید .
وزن :
معمولی ترین وزن برای چوب بیلیارد 18 تا 21 اونس می باشد با جایگزین های استانداردی در حدود 19 تا  اونس بازیکنان بسته به وزن چوب بیلیارد تقسیم میشوند بعضی ها علاقه به چوب س نگین تر می باشند با این ایده که فشار بیشتری به ضربه وارد می آید در حالی که بقیه ترجیح می دهند که چوب های سبک تری داشته باشند به خاطر اینکه به آنها سرعت بیشتر و انعطاف پذیری بیشتری می دهد که باعث قدرت بیشتری می گردد .

 


دانلود مستقیم فایل