شیمی · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل تحقیق و مقاله صابون

دریافت فایل تحقیق و مقاله صابون 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

تحقیق و ,مقاله صابون

 

توضیحات:

تحقیق و مقاله صابون

ويژگي هاي فرايند ‚ نكات فني و شرايط عملياتي :

مواد اوليه پس از ورود به واحد انبار ذخيره و آنگاه بطور جداگانه توزين ووارد تانكهاي ذوب مربوطه ( چربي -سود -آب نمك ) مي گردند .

عمل ذوب توسط بخار انجام مي گيرد و مواد توسط پمپ هاي انتقال به ديگ پخت صابون انتقال مي يابند در آنجا درجه حرارتي بين 100 – 80 درجه سانتي گراد ( بسته به نوع صابون و

فرمولاسيون ) مدت 4 تا 5 ساعت حرارت ديده عمل پخت صابون نسبتا تكميل گردد پس از مرحله توليد چربي به صابون ‚ به علت اينكه جرم حجمي صابون پخته شده كمتر و گليسيرين بيشتر است فاز پاييني كه شامل گليسيرين است تخليه و فاز بالائي وارد خشك كن ميگردد .فاز حاوي گليسيرين كه با نمك و…. آغشته است مي تواند براي استهصال گليسيرين مورد باز يابي قرارگيرد كه چون عمل پر هزينه ايست معمولا به همان صورت اوليه براي استفاده به كارخانه هاي كود شيميايي فروخته ميشود .فاز وارد شده به خشك كن با از دست دادن رطوبت به صورت قطعات سفتي در آمده كه پس از عبور از رنده مجددا خرد شده آنگاه در ذخيره مي گردد . پس از آن وارد ميكسر شده همراه با اسنس و رنگ و دي اكسيد تيتانيم سيليكات سديم مخلوت مي گردد . آنگاه جهت اختلاط بيشتر كه باعث بالا رفتن كيفيت صابون مي شود از دستگاه تري رول كه سه غلتك افقي با حركت در جهت مخالف است استفاده مي شود .صابون پس از عبور از تري رول به صورت ورقه هاي نازك در آمده وارد دستگاه ماكاروني كن شده كه در آن ‚ به صورت رشته هاي باريكي در مي ايد .

مرحله بعدي دستگاه شمش كن يا پلادر است كه مجددا در آن صابون پخته شده با عبور از مسيربرش به قطعات مورد نظر بريده و سپس در ماشين پرس علامت مربوطه روي آن حك ميشود و به قسمت بسته بندي رفته آماده ارائه به بازار مي گردد . مدت زمان لازم جهت پر كردن ديگ هاي پخت يك ساعت و تخليه و شستشو نيم ساعت مي باشد .

 


دانلود مستقیم فایل