علوم اجتماعی · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل پاورپوینت نظریه برگر و لاکمن در جامعه شناسی معرفت

دریافت فایل پاورپوینت نظریه برگر و لاکمن در جامعه شناسی معرفت 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

زبان, تعین اجتماعی, برساخت اجتماعی, معرفت, پارادایم,پاورپوینت نظریه برگر و لاکمن ,جامعه شناسی شناخت,پاورپوینت نظریه برگر, جامعه شناسی معرفت ,پاورپوینت جامعه شناسی معرفت, پیتر برگر , توماس لاکمن

 

توضیحات:

پاورپوینت نظریه برگر و لاکمن در جامعه شناسی معرفت 

برگرفته از کتاب «جامعه شناسی معرفت» پیتر برگر و توماس لاکمن  
در این فایل، نظریه جامعه شناسی معرفت پیتر برگر و توماس لاکمن به طور کامل در قالب پاورپوینت و با ارجاعات درون متنی توضیح داده شده است. 

بخشی از متن:
  پتر . ل . برگر  
پروفسور پیتر برگر ا استاد بازنشسته جامعه شناسی و الهیات دانشگاه بوستون/آمریکا و از جامعه شناسان جریان ساز و متخصص در حوزه دین یه شمار می رود. وی در 17 مارس سال 1929 در شهر وین/اتریش به دنیا آمد و مدت کوتاهی پس از جنگ جهانی دوم به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد. در سال 1949 مدرک کارشناسی خود را از دانشکده واگنر دریافت نمود و تحصیلات تکمیلی خود را در مدرسه جدید برای تحقیقات اجتماعی شهر نیویورک از سر گرفت و موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد در سال 1950 و اخذ مدرک دکترا در سال 1952 از این دانشگاه گردید. او از سال 1981 در سمت استاد جامعه شناسی و الهیات دانشگاه بوستون/آمریکا به فعالیت های علمی و دانشگاهی اشتغال داشته و نیز از سال 1985 ریاست موسسه فرهنگ، دین و امور جهانی را نیز بر عهده دارد. این جامعه شناس متخصص دین آثار متعددی پیرامون نظریه جامعه شناختی، جامعه شناسی دین و توسعه جهان سوم به رشته تحریر درآورده که به زبان های مختلفی ترجمه شده است. آثار و نظریات وی در حوزه نظریه اجتماعی (واقعیت اجتماعی و…) و جامعه شناسی دین (به خصوص پیرامون ایده دنیوی شدن) او را تبدیل به یکی از چهره های شناخته شده و پر ارجاع کرده است.   

فهرست مطالب:
 پتر . ل . برگر 
  توماس لوکمان :
  اشاعه ی جامعه شناسی معرفت :
  موضوع جامعه شناسی معرفت از نظر برگر و لوکمان :
  سوال بنیادی برگر و لوکمان :
 ـ عینیت گرایی گرایی؟ ، تفسیر گرایی؟ یا تعامل ذهن و عین؟ 
  بررسی تئوری های برگر و لوکمان با پارادایم توکل
و…..

 


دانلود مستقیم فایل