اقتصاد · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل مقاله راهنماي سرمايه‌گذاران غيرحرفه‌اي براي سرمايه‌گذاري در بورس

دریافت فایل مقاله راهنماي سرمايه‌گذاران غيرحرفه‌اي براي سرمايه‌گذاري در بورس 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

مقاله راهنماي سرمايه‌گذاران غيرحرفه‌اي براي سرمايه‌گذاري در بورس

 

توضیحات:

راهنماي سرمايه‌گذاران غيرحرفه‌اي براي سرمايه‌گذاري در بورس
ضمن تاييد اقدام شما براي اين‌که پس‌اندازهاي خود را از طريق بازار سرمايه به توليد مولد تبديل کنيد، به‌اطلاع جناب‌عالي/ سرکار مي‌رساند که بازار سرمايه در کنار بازده‌هاي خوبي که در طي سال‌هاي نسبتاً طولاني داشته است، متضمن ريسک نيز مي‌باشد.
بنابراين، توصيه‌هاي زير را درنظر داشته باشيد و پس از آن اقدام به سرمايه‌گذاري کنيد.
1.در صورتي‌که پس‌انداز شما زير 30 ميليون ريال است، توصيه نمي‌شود که در بازار سرمايه سرمايه‌گذاري کنيد. بهترين محل براي سرمايه‌گذاري اين وجوه بازار پول يعني بانک‌هاست. علت آن است که امکان نياز فوري شما به اين وجوه بسيار بالا خواهد بود، و بهتر است از چنين حداقلي براي پشتوانة زندگي خود استفاده کنيد، و اين پس‌اندازها را به‌شکلي نگاه داريد که نقدشوندگي بالا دارند، و بدون ريسک‌اند.
2.درصورتي‌که با مبالغ در اختيار مي‌توانيد کاري را شروع کنيد که دوست داريد، يعني خود مستقيماً آن را به يک دارايي سرمايه‌اي ( به يک کار فيزيکي و عملي ) تبديل کنيد، به جاي اين‌که سهام بخريد، بهتر است همان کار را بکنيد. البته، بايد مطمئن شويد که در آن کار موفق مي‌شويد. بنابراين، به‌هيچ وجه توصيه نمي‌شود که وسيلة کار خود را بفروشيد و به خريد و فروش سهام بپردازيد. مثلاً، توصيه نمي‌شود کاميون خود را که وسيلة کار شماست و يا کارگاه خياطي، آموزشگاه حرفه‌اي، مطب و يا شرکت خود را بفروشيد و با آن در بازار سرمايه حضور يابيد. اول بايد کار خود را بتوانيد انجام دهيد و بعد در بازار سرمايه، پس‌اندازهاي خود را سرمايه‌گذاري کنيد.
3.مسکن ضرورتي تام دارد و براي هر شهروند ايراني و خانوادة او تهية مسکن امري حياتي است. بنابراين، اگر بين خريد مسکن و خريد سهام مي‌خواهيد تصميم بگيريد، توصيه مي‌کنيم نسبت به خريد مسکن اقدام کنيد. هرگز مسکن خود را نفروشيد تا وجوه آن را به خريد سهام اختصاص دهيد.
4.اگر حرفه‌اي نيستيد، تسهيلات نگيريد و از ديگران قرض نکنيد تا سهام بخريد. به کساني‌ هم که مدعي‌اند وجوه شما را به نرخ بالايي از شما دريافت مي‌کنند تا در بازار سرمايه‌گذاري کنند، وجهي ندهيد.
5.اگر تا به‌حال سهام نخريده‌ايد، مطلع باشيد که خريد سهام متضمن دريافت سود، دريافت سهام جايزه، شرکت در جلسات ساليانه‌اي که مجامع عمومي نام دارد و نيز شرکت در افزايش سرمايه مي‌باشد. بنابراين، بايد با اين موضوعات ساده که سود چيست، شرکت‌ها چه‌گونه افزايش سرمايه مي‌دهند، و چه‌گونه بايد در مجامع عمومي حضور يابيد، آشنا شويد. به‌علاوه، اگر سهام داريد، حتماً در مجامع عمومي شرکت‌ها حضور يابيد تا مراحل کار را فرابگيريد.
6.اگر تاکنون سهامي نخريده‌ايد، توصيه مي‌شود براي مدت چند روز در محل يکي از تالارهاي بورس يا تالارهاي اختصاصي حضور يابيد و در آن محل اطلاعات را دنبال کنيد. هم‌چنين از طريق سايت www.irbourse.com و يا ديگر سايت‌هاي شرکت‌هاي معتبر کارگزاري و سرمايه‌گذاري و ساير کساني‌که سايت‌هاي معتبر دارند، اطلاعات بگيريد و يا روزنامه‌هاي اقتصادي را بخوانيد. مناسب است اگر بتوانيد 10 يا 15 روز قبل از اقدام به خريد سهام، در تالارهاي بورس و يا تالارهاي اختصاصي کارگزاران حاضر شويد و با فرايند سرمايه‌گذاري آشنا شويد. اگر تا به‌حال سهامي نخريده‌ايد، شايسته است در يکي از کلاس‌هاي کوتاه‌مدتي که راهنماي سرمايه‌گذاري است، شرکت کنيد. درحال حاضر، کلاس‌هاي متعددي تشکيل مي‌شود.
7.آن‌گاه که تصميم به خريد سهام مي‌گيريد، مطلع باشيد که سهام داراي ريسک است. بنابراين، به سودآوري شرکت‌ها و مخصوصاً سودآوري مستمر آن‌ها ( سود

 


دانلود مستقیم فایل