دریافت فایل پاورپوینت فصل نهم کتاب روانشناسی رشد نوشته مهناز علی اکبری دهکردی (رشد در دوره بزرگسالی)

دریافت فایل پاورپوینت فصل نهم کتاب روانشناسی رشد نوشته مهناز علی اکبری دهکردی (رشد در دوره بزرگسالی) 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

روانشناسی رشد,نظریه ها پژوهش ها و آزمون ها,مهناز علی اکبری دهکردی,جزوه روانشناسی رشد pdf,دانلود کتاب روانشناسی رشد,خلاصه کتاب روانشناسی رشد,پاورپوینت روانشناسی رشد,روانشناسی رشد مهناز علی اکبری,پاورپوینت کتاب روانشناسی رشد,رشد در دوره بزرگسا,,,

 

توضیحات:

پاورپوینت فصل نهم کتاب روانشناسی رشد؛ نظریه ها، پژوهش ها و آزمون ها نوشته مهناز علی اکبری دهکردی (رشد در دوره بزرگسالی) در قالب pptx و در حجم 24 اسلاید:

بحشی از متن:
کمال رشد در طول عمر و در تحول تاریخی انسان همیشه نسبی بوده و جریان مداوم رشد امری مطلق است. وجه اصلی رشد در دوره بزرگسالی یعنی در فاصله سال های جوانی و پیری جنبه اجتماعی و فرهنگی آن می باشد. مسئولیت در مقابل قانون و رفتار متناسب فرهنگی نشان دهنده بزرگسال بودن آن است از آنجا که تغییرات مربوط به مراحل رشدی خود را بیشتر در دوره کودکی و نوجوانی نشان می‌دهد و در دوره بزرگسالی تغییرات اندک اتفاق می‌افتد و نیز بر اساس اهداف کتاب نگاهی گذرا به آن دسته از خصوصیات و جنبه های رشد در بزرگسالی خواهیم داشت که از اهمیت بیشتری برخوردارند.
بزرگسالی به سه دوره اوایل بزرگسالی که همان دوره جوانی است، اواسط بزرگسالی که با عنوان میانسالی نیز شناخته می‌شود و اواخر بزرگسالی که منظور سالمندی است تقسیم می شود. دوره جوانی دوره انسجام هویت و مدخل زندگی بزرگسالی است. میانسالی در حدود ۴۰ سالگی آغاز می‌شود و تقریباً در ۶۰ سالگی به پایان می رسد این مرحله با محدود شدن انتخاب های زندگی و احساس کوتاه شدن آینده مشخص می‌شود به طوری که فرزندان خانه را ترک می‌کنند و مسیر های شغلی قدیمی تر می شوند. اواخر بزرگسالی یا دوران پیری از ۶۰ سالگی تا پایان عمر ادامه دارد متاسفانه باورهای عامه در مورد سالمندی بیشتر با این تصورات همراه است که افراد سالمند دیگر قادر به یادگیری نیستند و از همه اطرافیان خود کناره گیری میکنند اما در حقیقت همیشه اینطور نیست.

 


دانلود مستقیم فایل