دریافت فایل پاورپوینت فصل هفتم کتاب روانشناسی رشد نوشته مهناز علی اکبری دهکردی (جنبه های رشدی و مراحل رشد در دور

دریافت فایل پاورپوینت فصل هفتم کتاب روانشناسی رشد نوشته مهناز علی اکبری دهکردی (جنبه های رشدی و مراحل رشد در دور 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

روانشناسی رشد,نظریه ها پژوهش ها و آزمون ها,مهناز علی اکبری دهکردی,جزوه روانشناسی رشد pdf,دانلود کتاب روانشناسی رشد,خلاصه کتاب روانشناسی رشد,پاورپوینت روانشناسی رشد,روانشناسی رشد مهناز علی اکبری,پاورپوینت کتاب روانشناسی رشد

 

توضیحات:

پاورپوینت فصل هفتم کتاب روانشناسی رشد؛ نظریه ها، پژوهش ها و آزمون ها نوشته مهناز علی اکبری دهکردی (جنبه های رشدی و مراحل رشد در دوره کودکی) در قالب pptx و در حجم 54 اسلاید:

بحشی از متن:
دوره کودکی مرحله ای از رشد است که رشد در آن با سرعت و تغییرات بسیاری همراه است به طوری که بسیاری از افراد غیر متخصص فکر می کنند روانشناسی رشد عبارت است از مطالعه خصوصیات دوره کودکی. علم روانشناسی رشد بر اساس رویکرد تجربی در روانشناسی عبارت است از مطالعه علمی انسان از زمان انعقاد نطفه تا مرگ.

۱) رشد جسمانی _ حرکتی در کودکی
ابتدایی ترین و شاخص ترین جنبه از رشد، رشد جسمانی _ حرکتی است. از زمان تولد تا نوجوانی رشد با سرعت و تغییرات بسیاری همراه است و این تغییرات از دو اصل سری_ دمی و اصل مرکزی_ پیرامونی تبعیت می کند. اصل سری _ دمی توزیع نزولی رشد فیزیکی است که از سر آغاز می‌شود و مرحله به مرحله پیش می رود تا به پاها برسد. اصل مرکزی _ پیرامونی توزیع بیرونی رشد فیزیکی است که از مرکز بدن شروع و به اطراف پیشرفت می‌کند. سرعت رشد در دو سال اول زندگی قابل توجه است به گونه‌ای که وزن هنگام تولد پس از شش ماه دو برابر و در پایان سال اول سه برابر می شود. رشد استخوانی متفاوت است ابتدا جمجمه و دست ها رشد می یابد و قلب ساختارها تا سن ۱۸ سالگی به رشد خود میرسد. در هنگام تولد هم وزن مغز معمولاً در حدود ۳۵۰ گرم است و در طول نوزادی با سرعت حیرت‌انگیزی به رشد خود ادامه می‌دهد و در نه سالگی تقریبا به حجم نهایی خود می رسد.

 


دانلود مستقیم فایل