روانشناسی · فوریه 2, 2022 0

دریافت فایل پاورپوینت مجموعه آزمون های نوروسایکولوژیک هالستد – ریتان برای کودکان (85 اسلاید)

دریافت فایل پاورپوینت مجموعه آزمون های نوروسایکولوژیک هالستد – ریتان برای کودکان (85 اسلاید) 

 

دارای مفاهیم کلیدی:

علت تدوین مجموعه آزمون های هالستد , ریتان و ریتان , ایندیانا,پاورپوینت مجموعه آزمون های نوروسایکولوژیک هالستد, ریتان برای کودکان (85 اسلاید)

 

توضیحات:

پاورپوینت مجموعه آزمون های نوروسایکولوژیک هالستد- ریتان برای کودکان (85 اسلاید)

اهداف این مجموعه

هدف این مجموعه مرور نسخه کودکان مجموعه آزمون های نوروسایکولوژیک هالستد- ریتان برای کودکان است.مجموعه آزمون های نوروسایکولوژیک هالستد- ریتان کودکان برای کودکان 9تا 14 سال (ریتان و دیوسین، 1974؛ریتان و ولفسون ،1992) و مجموعه آزمون های ریتان- ایندیانا برای کودکان 5تا 8 سال 0ریتان 1969؛ریتان و دیویسون،1974) دو مجموعه آزمون ویژه کودکان محسوب می شوند که بر مبنای نسخه بزرگسال هالستد- ریتان ساخته شده اند (هالستد،1947؛ریتان و ولفسون،1985). درادامه تدوین و روایی این دو مجموعه آزمون بررسی خواهد شد. سپس، توصیفی از مقیاس های اندازه گیری و حیطه های کنشی، که می بایست اندازه گیری شود، ارائه خواهد شد. درنهایت، تفسیر نتایج به دست آمده از آزمون و کاربردهای بالینی این مجموعه آزمون ها به بحث گذاشته میشود.

مجموعه آزمون های نوروسایکولوژیک هالستد – ریتان برای کودکان سنین بالاتر (9 تا 14) و مجموعه آزمون های نوروسایکولوژیک ریتان – ایندیانا برای کودکان سنین پایین تر (5تا 8) و در اصل برای استفاده در یک مجموعه آزمون ثابت طراحی شده بود (ریتان و ولفسون، 1985). مجموعه آزمون های کودکان شامل تصحیح ها و بسط رو به پایین نسخه بزرگسال هالستد – ریتان و همچنین  افزودن برخی مقیاس های اندازه گیری تکمیلی است که در نسخه بزرگسال وجود ندارد

علت تدوین مجموعه آزمون های هالستد – ریتان  و ریتان – ایندیانا

علت تدوین مجموعه آزمون های هالستد – ریتان  و ریتان – ایندیانا ، استاندارد سازی مجموعه ای از مقیاس های اندازه گیری برای شناسایی آسیب مغزی در کودکان بر اساس این فرض بود که رفتار اساس عضوی دارد. بنابراین، ازعملکرد در مقیاس های رفتاری ممکن بود برای سنجش کنش مغزی استفاده شود. در ابتدای تدوین مجموعه آزمون های نوروسایکولوژیک هالستد- ریتان (و مجموعه آزمون های نوروسایکولوژیک هالستد – ریتان کودکان)، هالستد بدین امر پی بردکه آسیب مغزی ممکن است به نقایص بی شماری منجرشود، پس مقیاس های متعددی برای ارزیابی تمامیت مغز ضروری است و این مساله به تدوین مجموعه ای از آزمون ها به جای یک آزمون واحد برای ارزیابی کنش مغز انجامید (ریتان و ولفسون ،2004) .به منظور سنجش کنش مغزی برمبنای مقیاس های رفتاری، رواسازی این مقیاس ها درکودکان مبتلا به آسیب شناخته شده مغزی ضروری به نظر می رسد.

 


دانلود مستقیم فایل